Изкуственият интелект е навсякъде около нас и Google, като най-голямата интернет търсачка, няма как да остане по-назад в тази тенденция. В края на миналата седмица от технологичната компания обявиха, че всички Android потребители вече могат да се възползват от голяма част от AI функциите за търсене, които досега бяха само за тези с устройства на Samsung и Google Pixel.

След зрението и слуха - AI придобива и обоняние

След зрението и слуха - AI придобива и обоняние

Ще можем ли да дигитализираме и изпращаме аромати

От търсачката обясняват, че през годините основната им цел е била да направят търсенето на информация максимално улеснено, независимо по какъв начин го правим - чрез въвеждане на текст, използване на снимка или глас. Е, сега успяват да минат на следващото ниво благодарение на изкуствения интелект и неговите почти неограничени възможности.

Google подчертава, че откакто приложението им Lens се е сдобило с AI функции преди няколко месеца, неговото използване е скочило значително, защото прави наистина лесно намирането на информация само с насочването на камерата на телефона към дадем обект или предмет. Съвсем очаквано, този метод за търсене се използва предимно от по-младите потребители.

А за да отговори на техните нужди и изисквания, компанията сега разширява възможностите на Lens, добавяйки опция за заснемане на видео, в което да зададем въпроси за движещите обекти пред или около нас. С механизмите на изкуствения интелект информацията от видеото и нашия въпрос се обработва заедно, използват се всички полезни ресурси и се предоставя най-добрият отговор.

Друго нововъведение е, че вече можем да задаваме въпрос на Googlе всеки път, когато правим снимка с Lens. Просто трябва да насочим камерата, да задържим бутона за снимка и да питаме, както искаме. Гласовото въвеждане за Lens вече е достъпно глобално в приложението Google за Android и iOS изпълнява заявки на английски.

С Lens и досега ни беше лесно да намираме информация за артикули, които бихме искали да притежаваме, но не знаем откъде да си купим. С новите подобрения обаче е още по-лесно, защото освен марката му, сега приложението ни показа и друга информация където цена, магазини, където се предлага, дори и рецензии от потребители. Така още по-лесно можем да преценим дали наистина се нуждаем от това, което ни е привлякло погледа толкова силно. Това става с помощта на усъвършенствани AI модели и Shopping Graph, който съдържа информация за повече от 45 милиарда продукта.

Опцията за търсене Circle to Search също получава съществена актуализация, благодарение на която можем лесно да търсим песните, които слушаме, без да трябва да превключваме между приложенията. Независимо дали от социалните мрежи, от филм или от уебстраница, търсачката лесно намира песента. Сега тази опция е налична за всички Android потребители с най-новия ъпдейт.

Подобренията в AI Overviews са свързани с това да получаваме максимално обобщена и прозрачна информация по темите, които ни вълнуват, използвайки голям брой разнообразни източници. И сега тази опция на Google е налична във всички страни, чиито езици се поддържат от приложението.

Google отново даде свобода на Gemini да генерира изображения на хора

Google отново даде свобода на Gemini да генерира изображения на хора

Imagen 3 е по-добър и реалистичен, но вече има ограничения

А от компанията не спират да работят в посока разширяване на вида въпроси, които можем да задаваме (дори тези с отворен отговор), за да ни предоставят точно тази информация, която търсим.