Италианската групировка за висша мода Versace отказа да намали цените на продуктите си и по този начин не се присъедини към зимните разпродажби в Италия. Те стартираха на 3 и 4 януари в повечето италиански градове, съобщи ProntoSofia.
"Нашият потребител на 3 и 4 януари беше по ски пистите в Сент Мориц или пък в яхта на Карибските острови, а не по опашки в Милано и Рим", каза главният изпълнителен директор на Versace Джанкарло Ди Ризио.
Според него политиката на разпродажбите не е присъща на групата, тъй като тя е обърната към потребителите на истинския лукс.
"Мина най-трудният момент от кризата, така че сега ще бъде все по-отчетлива границата между истинския лукс, на който залагаме ние, и между онези, които предлагат достъпен лукс, сваляйки цените", каза Ди Ризио. Според него в плановете на групата му не влиза изобщо намаляване на цените на продуктите й, с цел да се привлече вниманието на потребителя или пък да се "сгорещи" пазара.
"Ако намалим цената на една вечерна рокля от 7000 на 5000 евро или пък тази на една чанта висша мода от 2300 на 1700 евро, няма да се промени кой знае колко. Ние се стремим да предлагаме само истински лукс и не искаме да отваряме вратите си към момиченцата, които с малко под 300 евро се запасяват с чантата на мечтите си. Нас това изобщо не ни интересува", допълни Ди Ризио. Според него политиката на разпродажбите е вредна за най-висшата част от пазара на мода.
Типичният потребител на висша мода, от рода на тази на Versace, предвестява тенденциите и си купува продуктите им още през ноември.