Ако сме свикнали да пазаруваме онлайн, вероятно сме се усъвършенствали в точното измерване на мерките си и уцелването на нашия размер. Но, място за изненади винаги има.
Дори в магазина не е изключено да се запътим към съблекалнята с пет дрехи от един и същ размер, който принципно е нашият, но да се окаже, че нито една не ни става.
Сайтът Statista публикува класация на YouGov, която дава яснота при кои марки има най-голямо разминаваме между размера на етикета и реалната големина. В случая се пояснява, че дрехите са по-малки от необходимото.
Източник: iStock
Подреждането е на базата на впечатленията и оценките на потребители на посочените марки. Важно е да се уточни, че не всички посочени по-долу брандове са на производители, а са включени и ритейлъри (търговци, предлагащи стоки от различни производители).
Най-голямо разминаване - 68%, има при дрехите от марката Miss Selfridge. Тя е британска и предлага стрийт и спортно-елегантни тоалети на достъпни цени. Но май е малко скарана с размерите и S-ката не е това, което беше.
След нея се нарежда TOP SHOP - още една британска компания, която ще ни разочарова с представите си за размери. С подобно усещане са останали 66% от участвалите в проучването.
Източник: iStock
Zara - испанската верига за бърза мода, която има магазини и у нас, също попада в челните места. При 62% от случаите е отчетено, че дрехите са по-малки за размера си.
При друг добре познат у нас бранд - H&M, ситуацията не е много по-различна. Все пак, положението е по-добро - 56%.
River Island, лондонският бранд за мъже, жени и деца също не успява да издържи изпитанието, защото 55% от дрехите са по-малки.
Primark - ритейлър, който има магазини в почти цяла Европа (но не и в България). Въпреки че предлага различни марки, в точно половината от случаите техните модели са по-малки от размера, който е упоменат на етикета.
Брандът Oasis се нарежда на седмо място с 47%, а след него е ритейлърът Boohoo, чието рекламно лице скоро може да бъде Бруклин Бекъм. Но това няма да промени онези 46% дрехи, които са по-малки от посочения размер.
Източник: iStock
Британския бранд Warehouse и ритейлърът Asos, който има и собствена марка дрехи, също са в класацията с 45% несъвместимост.
NewLook предлага модели на различни марки с по-малка възможност да останем разочаровани от размера - 37%. При Monsoon, който работи на същият принцип, шансът е 25%.
В дъното на класацията на разочарованията и на върха на тази за отговарящи си размери са ритейлърът Dorothy Perkins и брандът Next, който е представен и у нас, с по 22%.
Марката Marks & Spencer, която напусна българския пазар, ни дава най-голяма възможност да си купим точния размер без дори да пробваме. Шансът да останем разочаровани е 10%, което е доста добре в сравнение с наредените по-горе.
Източник: Statista