Колекцията Redux Grunge, която Марк Джейкъбс пусна през ноември 2018 г., успя да ядоса доста хора. На първо място бяха феновете на гръндж иконите Nirvana, които моментално припознаха в усмихнатото лого човечето, нарисувано от Кърт Кобейн през 1991 г. А след това вбеси и самите членове на групата, които заведоха дело за права.

Жълтото смайли човече на Nirvana, както и шрифтът, и изписването на името на групата, са обект на авторски права от 1992 г. Затова сме малко изненадани как бранд от калибъра на Marc Jacobs не се е, най-малкото, консултирал с представители на музикантите, преди да използва дизайна.

Официален мърчъндайз на Nirvana

Източник: Sports Direct

Официален мърчъндайз на Nirvana

Той присъства на три артикула от колекцията - тениска, суичър и чорапи, но е използван и в рекламните материали около лансирането на Redux Grunge. Спорът между Marc Jacobs и Nirvana вероятно ще се реши в съда.