US Open е в разгара си и вече нямаме търпение турнирът да влезе в заключителната си фаза, за да видим как някои от най-силните в тениса в момента се изправят един срещу друг.

Ударът на Григор Димитров, който събра всички погледи

Ударът на Григор Димитров, който събра всички погледи

Българинът започна участието си на US Open подобаващо

Но не само тенисът влиза в полезрението ни по време на мачовете. Често камерите показват треньорските щабове на играчите и техните половинки, и семейства. И това се случва не само на US Open, но и на почти всеки по-значим турнир.

Впечатление обаче прави, че някои от тези половинки са инфлуенсъри и посещението на подобни спортни събития генерира съдържание за социалните им мрежи. А покрай това идват последователи и повече рекламодатели.

Пейдж Лоренц и Томи Пол

Източник: GettyImages

Пейдж Лоренц и Томи Пол

Оказва се, че понякога именно половинките на тенисистите са по-заети от самите тях по време на турнири от Големия шлем. Така например пред Forbes Пейдж Лоренц, която е нежната половинка на американеца Томи Пол, казва, че по време на US Open тя ще има толкова партньорства с брандове, колкото и тенисистът.

За двете седмици, в които се провежда последният за годината турнир от Големия шлем, 26-годишната Лоренц ще публикува постове и ще бъде на събития на поне 15 от нейните спонсори.  

Тя твърди, че около 80% от всички близо 700 000 последователи, които има в Instagram, са жени, а едва между 10 и 15% от тях се интересуват от тенис.

Според Forbes, най-популярните тенис половинки като Лоренц, Морган Рийдъл (приятелката на Тайлър Фриц), Аян Брумфийлд (приятелката на Франсис Тиафо) ще спечелят между 1 и 3 милиона долара от колаборации с различни брандове.

От изданието пишат, че инфлуенсъри с подобен брой последователи в Instagram в световен мащаб, които не са свързани със спорт, взимат между 5000 до 25 000 долара за спонсориран пост. Докато за тези, които са свързани със спорт, сумата е далеч по-висока - между 30 000 и 60 000 долара на публикация.

Колко продължи най-дългият мач в историята на US Open

Колко продължи най-дългият мач в историята на US Open

На Дан Еванс и Карен Хачанов им трябваха над пет часа

Това кара популярните тенис половинки да се обръщат към услугите на агенции, които да им помагат в целия процес. Морган Рийдъл например работи с Rare Global, които са ѝ помогнали да си осигури партньорства с брандове като Grey Goose, Boss, Wilson, Bumble and bumble, David Yurman и Ole Henriksen.

Пейдж Лоренц пък се е обърнала към WME, която представлява и много актьори в Холивуд. Така се е сдобила със сделки с Target, Dove, Saint James Iced Tea и Wella.

От Forbes твърдят, че сделки от този тип в повечето случаи са за около година и изискват регулярно публикуване и тагване в Instagram, споменаване във влогове и носене на продуктите по време на тенис мачове. За всичко това рекламодателите плащат между 200 000 и 500 000 долара.

Ето кои са най-високоплатените тенисисти за 2024 г.

Ето кои са най-високоплатените тенисисти за 2024 г.

Класацията на списание Forbes е тук

"Ще излъжа, ако кажа, че тенисът не е повлиял на доходите ми. Що се отнася до сделката с марката, това направи съдържанието ми по-ценно", казва Лоренц пред Forbes.