Благодарение на интернет и социалните мрежи можем свободно да изразяваме мнението си, което пък достига до хора, дори на другия край на света. А платформи като Tripadvisor ни помагат да избегнем неприятните изненади, когато планираме пътуване, да споделим какво ни е харесало и какво не ни е на дадено място.

Това звучи като страхотна възможност и наистина е, но винаги има и изключения. И, оказва се, клиентът невинаги е прав, въпреки че тези платформи му дадоха огромна власт.

Уесли Барнс е американски гражданин, който живее в Тайланд. Той публикува в Tripadvisor поредица от негативни отзиви за курорта Sea View Koh Chang на остров Ко Чанг, с което привлича внимание на управителите му. Те подават жалба за клевета пред местните власти, основавайки се на закона.

Снимка 413316

Източник: iStock

В следствие на тези действия, Барнс е задържан през септември и прекарва един уикенд в ареста. Сега го чака дело, на което може да бъдe осъден на до две години затвор.

За да внесе малко яснота по въпроса, туристическият блогър Ричард Бароу потърси и двете страни. Според управата на курорта, Барнс е внесъл алкохол в техния ресторант, без да плати необходимата такса за това. А в последствие е писал коментари за Sea View Koh Chang, в които говори дори за "модерно робство".

Американецът отрича тези обвинения и заявява, че оригиналният коментар, в който е използвал тази фраза, така и не е бил публикуван, защото е сметнал, че не е добре да го прави. Освен това, той не е обърнал внимание на имейли, в които от курорта му заявяват, че ако не изтрие отзивите, ще носи съответните законови последствия, предава People.

Като човек, идващ от САЩ, Барнс е приел това като празна заплаха. Но в последствие е осъзнал, че законите в Тайланд са много по-различни. От Sea View Koh Chang пък не отричат, че да се основават на закона зa клевета в тази ситуация може би е малко пресилен ход, но са искали да са сигурни, че подобни неверни твърдения ще бъдат спрени.

Собственикът на китайски онлайн магазин, който пропътува 850 км, за да търси сметка на клиент за лош отзив

Да пропътуваш 850 км, за да набиеш клиент за лош отзив

Онлайн търговията не е това, което беше

Позицията на Tripadvisor по случая пък е, че ″се противопоставя на идеята туристът да може да бъде преследван за изразяване на мнение″. За щастие, подобни случаи са един на милион.