Още преди да излезе, създателят на сериала "Идолът" Сам Левинсън прогнозира, че провокативната му драма ще бъде "най-голямото шоу на лятото". И сега, след като първи сезон приключи, критиците раздадоха окончателните си присъди. Повечето от тях се обединиха около мнението, че сериалът е "най-големият провал това лято".
Всички пет епизода на "Идолът", в който участват Лили-Роуз Деп, дъщерята на Джони Деп, и музикантът The Weeknd, могат да бъдат гледани в HBO.
The Telegraph например го определят като "най-лошия телевизионен сериал на годината", а Guardian отиват дори по-далеч, "коронясвайки" го за "един от най-лошите, правени някога".
Журналистката Лейла Латиф от Guardian пише, че "Идолът" е "болезнено досадно телевизионно не-събитие" и че финалът му е меко казано разочароващ. Според нея изпълненията както на Лили-Роуз Деп, така и на колегата ѝ Абел Тeсфайе (The Weeknd), са далеч от впечатляващи.
"Бяхме готови да бъдем шокирани. Бяхме готови да бъдем ужасени. Но нищо не може да ви подготви да бъдете толкова невероятно отегчени", добавя още журналистиката, цитирана от BBC.
Критиката ѝ обаче не приключва дотук. Тя изтъква, че са похарчени милиони, за да бъдат представени "жени, радостно гърчещи се, сексуализирани и намиращи спокойствие в признаването колко са гадни".
Ед Пауър от The Telegraph също е на мнение, че сериалът е сексистки и е най-лошият, излизал тази година. Освен това предупреждава, че HBO са си навредили, при положение, че се стремят да поддържат имиджа си на "престижно телевизионно студио".
Според Крис Вогнар от списание Rolling Stone HBO са имали и по-лоши сериали, но и той не спестява критиките си към "Идолът". По думите му сюжетът не е никак цялостен, а сексуалните сцени са всичко друго, но не и секси.
The Hollywood Reporter също коментират финала, който определят като дезориентиращ и споделят, че им се струва смешно, че Левинсън си е позволил да нарече сериала "най-голямото шоу на лятото".
"Проблемите на "Идолът" не се ограничават до неговата безпричинна голота или юношеска еротика. Шоуто има слаб сюжет и несвързан разказ. Сюжетните линии са безгрижно подхванати и захвърлени, а остатъците им дразнят внимателните зрители", пише изданието. Несполучливи са също и опитите за развитие на персонажите, актьорската игра, темпото и тона."
Лаура Мартин от BBC Culture е на мнение, че изобщо не става ясно какво точно е трябвало да бъде "Идолът" - дали еротична драма или пък сатира на абсурдната съвременна музикална индустрия.
"Диалогът беше ужасяващ, сюжетът не се раздвижи до предпоследния епизод, и дори тогава беше бъркотия и нямаше почти никакво развитие на героите. Всички позитиви бяха изгубени в хаотичния дискурс на сериала", пише журналистката.
Алисън Херман от Variety пък е малко по-сдържана в негативната си оценка, изтъквайки, че "Идолът" не е нито толкова обиден, колкото твърдят противниците му, нито толкова "революционен", както вярва Сам Левинсън.
И ако все пак ни се гледа съвременен драматичен сериал, то "Еуфория", с който Сам Левинсън е по-популярен, би си заслужавал повече.