Джей Зи, или Шон Картър, отдавна е признат за най-богатия рапър, не само заради музикалния му талант, но и заради силния предприемачески нюх, който продължава да демонстрира. Затова и не се съмняваме в успеха на следващия му бизнес ход, свързан с любимото му питие - шампанското.
Наскоро талантливият мистър Картър продава 50 процента от акциите на собствената си компания за шампанско - Armand de Brignac, на прочутата марка Moët Hennessy. Тя е част от портфолиото на световния лидер в бранша LVMH. Сумата се пази в дълбока тайна, но целта на партньорството на Шон Картър далеч не е да спечели още някой и друг долар.
Идеята му е да се възползва максимално от огромната международна мрежа на Moët Hennessy, както и от ресурсите на бранда в региона на Шампан.
Джей Зи създава Armand de Brignac през 2006 г. като в началото се радва на дял от 50%. През 2014 г. я придобива компанията напълно и именно оттогава шампанското му започва да набира популярност. През 2019 г. успява да продаде над половин милион бутилки и стъпва трайно на пазарите в Северна Америка, Азия и Европа.
Луксозното му пенливо вино е известно със своите лъскави златни бутилки, в които се разпространява, а цената на едната варира от 300 до 950 щатски долара. Някои редки реколти стигат до 100 000 долара.
Между другото, прословутите златни бутилки с етикет Armand de Brignac набързо придобиват популярност благодарение на друг умен ход от страна на рапъра. Джей Зи бърза да ги покаже още през 2006 г. в клипа си към "Show Me What You Got", напомнят от Robb Report.