Yamaha представи част от моделите си за 2009 г., сред които е и дългоочакваният YZF-R1. Това е изцяло нов мотоциклет с ново шаси и нов двигател и предоставя на клиентите най-модерните мотоциклетни технологии.

Yamaha не е променила много външния вид на флагмана в пистовата си гама, но са направени редица подобрения по аеродинамиката. Мотоциклетът използва 999-кубиков двигател, в който са вградени всички най-нови технологии.

Максималната мощност е 182 конски сили, като пилотите имат възможност да правят сами различни настройки на двигателя според нуждите си.

Голямата новост в Yamaha YZF-R1 за 2009 г. е коляновият вал. Според инженерите той намалява до минимум загубите на въртящ момент, благодарение на което при ниски обороти R1 има голям запас от въртящ момент като на V2 крузър, запазвайки пиковата си мощност при високи обороти.

Двигателят също така има двойна инжекционна система, като при високи обороти над 9400 об/мин се включва допълнителен инжектор.

Останалите нови модели за 2009 г., които Yamaha представи, са:

XJ6 Diversion
XVS950A Midnight Star
WR125X и WR125R
Neo`s 4-stroke

speed-press