Peugeot използва последния кръг от тазгодишния шампионат на „Льо Ман" сериите, за да покаже прототипа си за хибриден състезателен болид.
Peugeot 908HY може да е бъдещето на Peugeot в тези състезателни серии, стига правилата в класа на прототипите LMP 1 да позволяват използването на хибридни коли.

Peugeot 908HY има познатия V12 дизелов двигател от болида 908 HDi FAP, с който компанията участва в момента в шампионата. Към него са добавени електромотор, система за регенериране на енергията от спирането и литиево-йонни батерии за съхранение на енергията.

Благодарение на впрягането в полза на кинетичната енергия, която иначе се губи, Peugeot 908HY може да е много по-ефективен от конкурентните болиди. Допълнителната енергия може да се използва както за повишаване на мощността при запазване на разхода на гориво, така и за намаляване на разхода, което също е много важно в дългите състезания от „Льо Ман" сериите.

Според изследванията на Peugeot Sport при интензивно спиране и състезателно каране за една обиколка на пистата "Льо Ман" болидът Peugeot 908HY може да възстанови напълно енергията си за 20-30 секунди.

Тази енергия впоследствие може да бъде използвана, за да се добавят допълнителни 80 конски сили от електромотора за 20 секунди или да се намали разходът на гориво в еквивалентно равнище, което е между 3 и 5%.

Speed-Press