Франц фон Холцхаузен, глава на калифорнийския дизайнерски център на Mazda, разтрогна договора си с японския автомобилен производител и се прехвърли на фронта на Tesla Motors.

През последните години младата американска компания нашумя с разработването на роудстър, който ще се задвижва изцяло с електричество, но дизайнът му ще е като на суперкола. Tesla възнамерява да обогати моделния си ред и да разполага със собствено дизайнерско студио, тъй като обликът на нейния роудстър бе разработен изцяло от британската компания Lotus.

Преди да започне в Mazda, Франц фон Холцхаузен е работил в General Motors. Негово дело е дизайнът на прототипите (а и на серийните им версии) Pontiac Solstice, Saturn Sky и Chevy SS.

По-късно той преминава във Volkswagen и едва след това в Mazda, където получи заслужено признание с концептуалния Kabura. Негови творения са и Nagare и Furai. Изиграл е и ключова роля при разработването на Ryuga, Hakaze и Taiki. Колегите му доскоро го наричаха "златното момче".

Агенция Speed-Press