Ето го, там е! Мечтата на мечтите ми - Koenigsegg CCX! Оранжев, агресивен и привлекателен. Зад него е приклекнал хищно карбоновият Pagani Zonda Roadster F, а най-отпред е паркиран Spyker C8 Double S12. Периодично някой натиска педала на "зондата" и истински аржентински вятър забучава над Черно море. Колите са в България, на яхтено шоу в комплекс "Слънчев ден", а аз разговарям с Роудхан ал Бадер, човекът, станал причина те да се появят. Това са автомобилите, с които бе заснета фотосесията на Аксиния за новия брой на Motor Show.

За пръв път чувам името на Бади в интервю с Хорацио Пагани, който ми разказва история за капризен кувейтски клиент. Той останал толкова доволен, че в крайна сметка подарил на Пагани чопър, произведен в единствен екземпляр. Специално за него.

 

Колко автомобила има в колекцията ти? Имах 87, но цифрата е непостоянна, защото непрекъснато купувам и продавам. Когато харесам колата, я запазвам. Винаги гледам да поддържам една скромна бройка от седем-осем коли.

В момента тук има четири автомобила заедно с болида, но сигурно имаш още някои интересни неща в Унгария, където живееш? Да, имам Enzo, два Rolls-Royce Phantom (единият е Drophead Coupe). Имам и Aston Martin, а за всекидневна кола използвам Nissan 350 Z.

Знам, че си нещо като рекламно лице на Aston Martin по света? Ние, собствениците на такива автомобили, поддържаме добри връзки помежду си. Обичам медийните изяви за тази марка, но за мен голяма любов е и Pagani, защото Хорацио Пагани е мой приятел.

Сигурно имаш много приятели сред производителите? Както сред малките - тези на редки марки, така и сред големите. Кристиан фон Кьонигсег също е мой приятел, както и Виктор Мюлер, създателят на съвременния Spyker. Имам и сериозно приятелство със Stola, не искам да продължавам да ги изброявам, защото наистина са много.

Какъв е бизнесът ти? Имам строителен бизнес в Дубай. Правя и луксозни автомобилни изложения, на които каня всички производители на скъпи ексклузивни автомобили. И те винаги идват.

Няма ли съперничество между тях? Нормално е, автомобилите, които произвеждат, са от една категория, почти идентични, нормално е да има ревност помежду им. Да речем, Koenigsegg и Pagani са с еднакъв стил и еднакви цени и оттам започват проблемите.

Кажи нещо повече за изложенията ти? Традиционно събирам скъпи автомобили, чиито цени започват от 120 000 евро, под един покрив. Следващият път ще бъде във Виена. Правя го и в Будапеща. Предложиха ми да организирам шоута и в Белград и Киев.

А в България? Имам вече предложение, но все още трябва да говорим. Нещата ще станат постепенно, стъпка по стъпка.

Коя беше първата ти кола? Започнах като много млад с едно Camaro. Когато започваш с колите, обикновено се захващаш с американски.

Защо? Ами заради цените. Бях млад, едва 19-20-годишен и нямах много пари. По-късно вече имах Corvette.

Имаш ли някакви други играчки за пораснали момчета? Имам яхта, 39-футова Crahchi.

Кой автомобил от колекцията ти е най-добрият избор? Pagani Zonda.

Ще си купиш ли тогава Zonda R? Ще видим, първо трябва да се срещна с Хорацио Пагани, защото знам, че ще прави някои промени по него.

Нищо не каза за Bugatti Veyron, знам, че имаш особено мнение за него? Боклук! Не го харесвам! Това не е луксозна кола, а Volkswagen.

Да, но имаш 1001 к.с.... Не търся конските сили, търся кола, която да харесам, а Veyron е прекалено скъп за това, което е. Смятам, че произвеждайки го - те изгубиха битката.

Какво ще кажеш за Spyker в такъв случай? Класика, но в същото време е изключително спортен модел. Хубава кола е, но аз харесвам лимитираните скъпи коли с по-футуристичен привкус.

А за шведското творение? Кoenigsegg e най-бърз от трите, но още не съм го карал.

Какъв е шофьорският ти стил? Нямам шофьор, карам сам. Най-високата скорост, която съм вдигал, е 350 км/ч с моя Enzo.

Нямаше ли проблеми с полицията? Не, приятели сме.

В личен план? Разведен съм, имам дъщеря. Като цяло се наслаждавам на живота си и го харесвам.

 

Motor Show