Наскоро отпразнувахме четиридесетата годишнина на уолкмена, Apple пусна нов iPod, а милениалите продължават да си купуват грамофони.
Въпреки всички нови OLED екрани и 5G телефони, обществото ни продължава да ползва ретро джаджи, незнайно дали от носталгия, или от нетърпимост към дигиталния свят.
Наскоро Райън Рейт, вицепрезидент на компанията International Data Corporation, която прави най-различни пазарни проучвания и анализи, съобщи пред CNN, че действително пазарът за ретро технологични продукти се радва на страхотни продажби.
Източник: iStock
Според Statista, през последните четири години са продадени над 400 милиона грамофони, по около 12 милиона DVD плейъра се продават всяка година, а инстантните фотоапарати от рода на Fujifilm Instax са по-популярни отвсякога.
От Fuji съобщават, че само за миналата година продадените бройки са над 10 милиона.
Рейт разкрива пред CNN, че тези тенденции образуват сериозна пазарна ниша, която със сигурност ще се запази през идните години.
Източник: iStock
Според него хората търсят начини да се отделят от постоянната свързаност с мрежата и с безбройните мобилни приложения, но без да губят нещата, които обичат, като слушането на музика например.
Това мнение споделя и Аманда Бренан, директор в Tumblr.
"Инстантните снимки са размазани, звукът от плочите е доста по-лош от този на МР3-ките и стрийминг платформите, но това кара хората да се чувства по-живи, осигурява им по-реално преживяване", казва Бренан.