САЩ са затворени за Huawei, бизнесът със смартфони е под въпрос и неизвестните за компанията изглеждат много.
Това, което видяхме през последните две години обаче, е, че тя няма намерение да дава назад, въпреки трансокеанските полемики.
Компанията поема в нова посока, съобщи в предварително подготвено видео по време на IFA 2020 президента на потребителския сегмент на Huawei за Европа Уолтър Жи.
От изявлението му научаваме, че китайският гигант възнамерява да усили присъствието си на стария континент с отварянето на осем флагмански магазина в Испания, Франция, Белгия, Италия, Германия и Великобритания.
Покрай тях ще има и 42 други, по-малки представителства на компанията, която към момента осигурява работа на около 14 000 европейци, казва Жи.
От речта му става ясно също така, че Huawei е спомогнал за създаването на над 200 000 работни места на територията на Европа през миналата година.
Източник: архив ЕПА
Припомняме, че вследствие на наложените от правителството на САЩ търговски забрани спрямо Huawei, компанията загуби партньорството си с Google и достъпът до продуктите на американския хегемон, включително Android, бе ограничен.
Резултатът е, че днес Huawei разполага с 1.6 милиона програмисти, които разработват приложения за App Gallery, и над 81 000 приложения в екосистемата си.
През първата половина на 2020 г. потребителите на Huawei в Европа са 33 милиона и по данни на StatCounter компанията е на трето място по пазарен дял при смартфоните, където лидери са Samsung и Apple, на респективно първо и второ място.
Източник: iStock
Важно е да отбележим обаче, че в речта на Жи акцентът не са толкова смартфоните като такива, а екосистемата от приложения, която ще е "следващото голямо нещо" не само за компанията, но за целия свят.
Дали офанзивата с отварянето на 50 нови локации ще даде плод зависи най-вече от това какви алтернативи ще може да предложи Huawei на европееца, свикнал с Google Maps, YouTube и Gmail.