Не е тайна, че Samsung и още няколко азиатски компании са основните доставчици на екранни панели за останалите играчи на пазара. Дори и за гигант като Apple.
Всяка година Apple отправя към Samsung, като основен партньор, заявка за количеството екрани, които ще бъдат ползвани за iPhone.
За втора поредна година обаче компанията на Тим Кук е принудена да плаща главоломни суми на корейския си партньор, защото не успява да продаде първоначално предвидените бройки iPhone. Така не успява да усвои заявките си за екрани, но все пак договорката си е договорка и някой трябва да плати за работата на фабриките.
Източник: iStock
И това, разбира се, е именно Apple, като последното подобно плащане за неусвоени OLED панели на Samsung възлиза на около 950 милиона долара, разкрива доклад на Display Supply Chain Consultants.
Става ясно, че трансферът е извършен още в края на миналия месец под формата на еднократно плащане, а Samsung първоначално не оповести точната сума.
Истината е, че Apple, както и други производители на джаджи, имат подобни договори не само със Samsung, но и с доставчици на други компоненти.
Опасенията, които изтъкват от 9To5Mac, са, че пандемията и задаващата се глобална рецесия може би ще принудят Apple и други в бранша да свикнат с подобни неустойки, поне докато предвидимостта на пазара не се възвърне.