Моника Белучи е един от най-безспорните секссимволи в съвременното кино.

Тя е родена на 30 септември 1968 г. в малко градче край Перуджа.

Един от първите, които я забелязват е самият Френсис Форд Копола, който я взима за ролята на една от трите вампирки, съблазняващи героя на Киану Рийвс в "Дракула". 

"Тава бе моят втори филм - споделя днес Белучи. - Тогава все още се смятах само за модел. С Копола повече не се видях, за което съжалявам. А с Киану..., проточва тя двусмислено и замълчава. - Работата е там, че съм подписала декларация за неразгласяване", признава смутено.

Преди година Белучи не крие желанието си да изиграе една друга историческа знаменитост - Лукреция Борджия. Преди време тя сподели в едно интервю:

"За мъжете любовта е част от живота, а за жените: любовта е целият живот".

Но Моника все пак не смята, че е романтична натура.

"В днешния живот практически не остана място за романтика", казва тя и споделя какво я поразило най-много във филма "Необратимо", в който нейната героиня е изнасилена изключително садистично.

"Потресе ме моментът, в който насилникът казва: "Ти смяташ, че щом си красива - значи, всичко ти е позволено". Това е много важен момент.

Красотата провокира любопитството и яростта, прави хората агресивни. Когато красива жена влиза някъде, повечето мъже изпитват желание, а повечето жени - злоба.

Преди няколко години се снимах във филма на Джузепе Торнаторе "Малена", който изследваше именно тази тема." 

Впрочем, Белучи е убедена, че много зависи от самата красавица.

"Красотата е като мощно "Ферари - казва тя. Трябва й шофьор-виртуоз. Освен това красотата е нещо преходно.

След 10 години аз няма да бъда вече красива. Остава само да се надявам, че разумът ми ще успее да компенсира отрицателните промени в тялото". 

Една от последните значителни роли на Моника Белучи е във филма на Мел Гибсън "Страстите Христови", който е посветен на последния ден от живота на Исус Христос.

Въпреки че неведнъж е заявявала, че не се смята за секс символ, а още по-малко за невероятна красавица, поредната фотосесия на Белучи за руското издание на списанието GQ показва точно обратното.