Преди малко повече от седмица акциите на Tesla достигнаха за първи път рекордна обща стойност от 100 милиарда долара. Само няколко седмици преди това компанията се превърна и в най-скъпият автомобилен производител в историята на САЩ, задминавайки GM и Ford.
Пътят дотук бе всичко, но не и гладък за Илон Мъск. През последните години той всячески се опитваше да противодейства на недоволните инвеститори на Tesla и медиите, които разкъсваха всеки негов коментар на парчета.
Въпреки че към днешна дата Tesla и Мъск изглеждат като едно неделимо цяло, наскоро милиардерът разкри, че в началото не е искал да бъде СЕО на компанията.
Това сподели самият той по време на участието си в подкаста Third Row Tesla нaскоро.
Източник: GettyImages
Преди да поеме Tesla, цялото внимание на Мъск е било фокусирано върху SpaceX
В разговора Мъск връща лентата до далечната 2003 г., когато тъкмо е бил основал SpaceX и е работел по проекта по 80 часа на седмица.
В този период милиардерът е имал възможността за първи път да пробва изцяло електрически автомобил на име tzero, дело на компанията AC Propulsion.
Източник: Twitter / elonmusk
Това вдъхновило Мъск да мисли как би могъл да помогне на компанията да изкара tzero на широкия пазар, но в същото време не е искал да застава зад още една компания, защото вече е бил достатъчно зает със SpaceX.
Приятелите му от AC Propulsion го посъветвали да преговаря с основателите на току-що появилия се стартъп Tesla Motors, без да поема отговорността за еднолично управление.
Източник: Instagram / elonmusk
Така през 2004 г. Мъск взел решението да инвестира 6.5 милиона долара в Tesla Motors, възползвайки се от парите, спечелени от продажбата на PayPal година по-рано за сума от 1.5 милиарда долара.
СЕО става Мартин Еберхард, който вече е бил част от борда на компанията, но няколко години по-късно е заменен от Майкъл Маркс, който също е сред създателите на Tesla Motors.
Източник: GettyImages
Мъск по време на отварянето на шоурум на Tesla, Лос Анджелис, 2008 г.
Нещата обаче отново не потръгнали и през 2008 г. Мъск в крайна сметка поел управлението на компанията, след като инвестирал още от собственото си състояние.
12 години по-късно той притежава около 20% от акциите на Tesla, а личното му състояние се оценява на почти 35 милиарда долара - сума, която изглежда незначителна на фона на стойността на акциите му в Tesla.