Дефиницията на "меме" или "мийм" (според Google) звучи така: картинка, видео или текст с хумористичен контекст, които са копирани и бързо разпространени между потребители в интернет, често с малки промени.

Да си го кажем по нормален начин - меметата са онези забавни и закачливи снимки или клипове, които постоянно се въртят из мрежите, но с малки промени, така че да пасват по още по-хумористичен начин на дадена ситуация.

Мемето с мъжът, който се обръща след жена с червена рокля, докато приятелката му го гледа все едно е изял обяда й, ни е известно на всички.

Наскоро обаче това уж безобидно миймче стана повод за изявление на омбудсмана в Швеция и бе определено като "сексистко".

Шведската компания Bahnhof, която, естествено, никога не сме чували, е решила да използва мемето, за да привлича кандидати за работа.

В нейната "обява" за работа жената с роклята е Bahnhof, мъжът е потенциалният кандидат за работа, а жената със синя блузка - настоящият работодател на мъжа.

Кампанията на Bahnhof се е оказала повече от ефективна и е привлякла над 1000 коментара в интернет, пише The Guardian.

Освен британският ежедневник, BBC също скачат на каруцата с критики и констатират, че подобни закачки "налагат стереотипна картина на мъже, които виждат жените като взаимнозаменяеми".

Не можем да не се съгласим с омбудсмана, BBC и The Guardian, но все пак ни се струва, че малко преекспонират ситуацията.