За всички, които ежедневно са бомбардирани със стотици имейли, им трябва нещо много забележимо и отличаващо, за да ги накара да отворят случаен имейл.
Но има много подла маркетингова тактика, използвана от някои марки, за да привлекат вниманието на своите адресати, и много от потребителите - уви! - се хващат в капана. И не говорим за измислици или използването на думата "спешно" с главни букви.
Използваната от компаниите хитрата техника привлича вниманието ни с нещо от сорта "FWD:" или "Re:", включено в темата на писмото.
Източник: iStock
Макар че това може да изглежда твърде просто, за да има действителен ефект, процесът на мислене зад тази техника е изненадващо логичен.
Като се направи по този начин, в електронната ни поща изглежда, че е отговор на предишно съобщение или е препратено, което ни кара да вярваме, че вече сме били ангажирани в разговор с подателя по друг повод.
Това на свой ред ни подтиква да се чувстваме подсъзнателно задължени да отворим писмото и да прочетем какво имат да ни кажат.
Този "елегантен" и измамен маркетингов метод е акцентиран в статия на Racked, в която са споделени примери за имейли, които редакционният екип получава наскоро.
Hey marketer using “Re:” in the subject line of an email that’s not a reply: your tactic works in that I open the email. It fails miserably when I realize you tricked me and I no longer trust your brand (in this case @NYSC). C’mon. You’re better than that.
— John Zilch (@johnzilch) 10 март 2018 г.