Производителят на млечни продукти Yakult Honsha Co. установява, че силата на продуктовото позициониране на стоките в сериали по Netflix е толкова мощна, че работи дори когато е неправилна и под прикритие.

Според Марк Бахман, директор на M Science TickerTags, изследователска фирма, която анализира връзката между социалните медии и ефективността на компанията, зрителите на новата романтична комедия на Netflix To All the Boys I"ve Loved Before забелязват, че сестрата на главния герой пие йогурт от отличителна малка бутилка и започват да го споменават в Twitter.

Във филма напитката се нарича "Корейски йогурт", но зрителите явно забелязват яркото червено фолио, характерно за японската марка Yakult, пише Bloomberg.

"Макар че марката е от японски произход и никога не е споменавана по име във филма, това е характерната за Yakult бутилка, която потребителите на Twitter бързо забелязват и разпознават", споделя Бахман.

Той разкрива и че споменаването на Yakult драстично се е увеличило след пускането на филма Netflix и по-голямата част от разговорите са пряко свързани с интереса към продукта.

От друга страна акциите, които спадат с около 6% тази година вследствие на по-бавния ръст на продажбите, се покачват с 2.6% след излизането на филма на 17 август.

Като се има предвид нарастващите нива на споменаване, от фирмата производител вярват, че ще се постигне по-голяма информираност за марката, което вероятно ще доведе до по-голям обем на продажбите.

И всичко това благодарение на едно продуктово позициониране (макар и под прикритие) в сериал по Netflix.