33 години след аварията, Чернобил предизвиква ужас, удивление, любопитство и всякакви други емоции по-силно от всякога. Причината - брилянтният сериал със същото име, който е с безапелационен рейтинг 9.5 в IMDb.com. След него не само главоломно се увеличиха екскурзиите до Чернобил и Припят, но и се появиха всякакви свързани с това "бизнеси". Последният такъв? Водка, произведена в радиоактивната зона.

От три години The Chernobyl Spirit Company с помощта на проф. Джим Смит от Университета в Плимут и д-р Генади Лаптев от Украинския хидрометеорологически институт изследва начините за използването на 4200 кв. км "забранена зона" около атомната централа в Чернобил. Те установили, че на голяма част от тази територия могат да бъдат отглеждани зърнени култури, които са безопасни за ползване.

За да се презастраховат обаче, The Chernobyl Spirit Company ги ползват за направата на водка, тъй като процесът на дестилация премахва радиоактивните частици. Водата за водката пък е извлечена от извор на 10 км от Чернобил и не е била засегната от радиацията.

Снимка 427803

Източник: iStock

75% от приходите от продажбите на водката, кръстена Atomik, ще отиват за подпомагане на общностите, засегнати от аварията в Чернобил.