За първата година след създаването си през 2008 г. Airbnb успява да привлече едва 400 клиенти. 10 години по-късно сайтът обработва по 400 резервации за нощувки на всеки две минути, а в платформата има над 4.5 милиона обяви за стаи, апартаменти, къщи или магически бамбукови къщи в джунглата.
Тази седмица компанията, която днес струва над 30 милиарда долара, обяви, че стартира нов проект на име Backyard (заден двор - от англ.), чиято цел е производство на малки, самостоятелни сглобяеми къщи.
Проектът е фокусиран върху устойчиви методи на строителство и минимизиране на отпадъците от процеса, така че къщичките да са максимално безвредни за околната среда.
Източник: Airbnb
Макетни модели на бъдещите къщички на Airbnb
Производството ще започне още от догодина, но все още няма официално съобщение от Airbnb относно цялостния бизнес план, казват от CNET.
Имайки предвид името на проекта и основната дейност на Airbnb, мнозина очакват, че къщичките ще са предназначени за предприемчиви хора с място в задните си дворове, от което биха могли да печелят. Струва ни се логично, а цялата идея за Backyard изглежда като нещо, което бихме пробвали.