Всеки се е сблъсквал с предизвикателството да започне нова работа на ново място и с нови колеги. Стресиращо е, защото не познавате никого. Ако искате да оставите добро впечатление у шефа си, то трябва да положите малко усилия.

Как да бъдем по-успешни

Как да бъдем по-успешни

Какво не трябва да казваме, за да се случи

Ето и някои съвети на онлайн изданието Metro, които ще ви помогнат да стартирате по възможно най-добрия начин новото си начинание. 

Подранете

Снимка 324691

Източник: iStock

Ще оставите добро впечатление, ако отидете по-рано на работното си място. Затова трябва да предвидите колко време ще ви отнеме да стигнете от дома до работа. За целта решете предварително какъв транспорт да използвате, как да избегнете трафика и евентуалното закъснение на превозните средства. 

Облеклото

Снимка 324692

Източник: iStock

През първата седмица е добре да заложите на по-изискани и официални дрехи, за да създадете по-добро впечатление. Разбира се, това не означава и да прекалявате. След този период може постепенно да вкарате и спортно-елегантен стил, който да ви покаже и в друга светлина.   

Бъдете учтиви

Снимка 324693

Източник: iStock

Изграждането на образа ви като мил, приветлив и услужлив човек може да помогне да спечелите симпатиите на колегите. Стремете се към прости неща като усмивка, "благодаря", "заповядай", които обаче ще ви покажат като добър човек. 

Споделяне 

Добре е, ако още от първия ден почувствате новите си колеги като приятели, но това не означава, че трябва да споделяте неща, които биха ви злепоставили. Чудесно е, ако през почивните дни сте излезли и сте се забавлявали лудо, но в началото на работната седмица пропуснете тези факти. Опитайте се да съсредоточите разговорите върху някои важни теми от обществения живот в страната или върху спорта.  

Имената

Снимка 324694

Източник: iStock

Въпреки че ще се запознаете с много хора, опитайте да запомните колкото се може повече имена. Това ще ви помогне да изградите по-добри взаимоотношения с хората, с които работите.

Организацията 

Опитайте се възможно най-бързо да научите прости неща като къде са тоалетните или кои принтери може да използвате. Звучи елементарно, но ще ви помогне да опознаете офиса и да се чувствате по-комфортно.