Повече жени на ръководните постове в дадена фирма, означава по-голяма печалба за нея.
Това показват резултатите от проучванe на консултантската фирма McKinsey & Company, цитирано от сайта prontosofia.com.
Според Виторио Емануеле Терци, шеф на дейността на фирмата в Средиземноморието, наличието на повече жени по върховете в дадена фирма е въпрос не само от етично-социален характер, а най-вече от икономически аспект.
За да стигне до тези изводи, компанията на Терци е изследвала 231 държавни и частни фирми със 115 хиляди служители.
В онези от тях, в които има по-голям брой жени на лидерските позиции, организацията на работата се оказва много по-хармонична.
В тези фирми се обръща повече внимание на климата в предприятието и съществува по-добра координация.
„По-добър е и процесът на взимане на решения. Жените са по-конструктивни и са по-малко склонни да участват в игри за власт.
В резултат на това внасят в компанията различна ориентация и гледна точка", твърди Терци.
Според него фирмите с повече от две жени по върховите позиции са тези, които демонстрират най-добри финансово-икономически резултати. Тези фирми имат с 10 на сто по-добра възвръщаемост на инвестираните средства, в сравнение с подчертано „мъжките" фирми.
Изследването на McKinsey показва още, че жените са решаващ фактор за добрите резултати на една фирма не само, когато тя е в сферата на стоките и продуктите за семейно потребеление, а и в традиционно „мъжките" сфери, за каквито се смятат търговията с компютри и автомобили.
Изводът е, че женското присъствие по лидерските позиции в дадена фирма води до по-успешното й реализиране на пазара.
Ако шефът е жена, се печели повече
Източник: нет
С такъв шеф успехът на фирмата е гарантиран