Новият проект "Автопортрет" на известната българска модна дизайнерка Мариела Гемишева представя серия фотографии, документиращи радикален преход от бяло към черно.

Авторката застава от другата страна и приема роля на манекенка пред обектива на модния фотограф Александър Нишков.

Пред окото на фотокамерата тя разкъсва леките воали на конвенционалния символ на невиността, традицията и ритуалната рутина – сватбената рокля, за да се облече в собствената си индивидуалност – черната роба, дизайн “Мариела Гемишева”.

Двете серии снимки – "бялата" и "черната", са резултат от пърформанс, фиксиран в пространството между документалната, студийната и модна фотография.

Събличането и обличането се представят не като обикновен акт на разголване и покриване, а означават търсене и намиране на себе си, явяване на Жената-субект, силна и въоръжена със самочуствие и вътрешна сигурност.

Мариела Гемишева отново (след фото-серията "Out of Myself", 2002) използва шаблони, характерни за днешното представяне на модата. В този разпознаваем контекст авторката се стреми да съчетае аналитичен концептуализъм с радикален естетизъм.