Снощи, в зала 1 на НДК, неподражаемият френски писател и режисьор Фредерик Бегбеде даде старт на второто издание на кино-литературния фестивал CineLibri, с най-новия си филм „Идеалът“.
Официалната церемония започна с авторския пърформанс на Виолета Витанова и Станислав Генадиев Humming, който по оригинален, въздействащ и впечатляващ начин пресъздаде основната идея на CineLibri – да среща книгите, киното, авторската музика, съвременния танц и визуалните изкуства.
Директорът на фестивала Жаклин Вагенщайн връчи на Фредерик Бегбеде първата почетна статуетка CineLibri, за „оригиналното му творчество и талантливото му пресъздаване на големия екран“.
Популярният бохем и провокатор започна речта си в типичен стил - с чаша водка в ръка, на чист български: „Добър вечер! Благодаря! Обичам ви! Аз съм пиян!“. Пред публиката, която посрещна въведението и публичното обявяване на хотелската му стая с аплодисменти и смях той сподели, че е чест да получи първата награда CineLibri, защото фестивалът обединява киното и литературата, което е и неговата цел.
„Предполагам, че всеки писател избира да се занимава с кино, за да не е толкова сам. Тази статуетка ми дава смелост да си мисля, че се движа в правилната посока“, каза Фредерик Бегбеде.
Новият му филм „Идеалът“ по романа „Помощ, простете“ снощи за първи път беше прожектиран извън Франция. „Филмът показва противоречията, пред които е изправено съвременното ни общество. Всички ние живеем под диктата на идеала за красота, но сладко страдаме от него“, сподели Бегбеде преди прожекцията.
Както подобава на всеки бохем, след края на филма Бегбеде раздаде автографи, снима се и продължи партито в нощна София заедно с гости и приятели.
Днес той ще има втора среща с публиката от 19:00 часа в кино „Люмиер“, където ще присъства на прожекцията на емблематичния филм „99 франка” на режисьора Ян Кунен с участието на Жан Дюжарден. Събитието ще бъде придружено с „егоистична” почерпка по повод преизданието на книгата „Романтичният егоист”, която ще се продава с намаление и подпис от самия автор преди и след прожекцията.