Разработчиците на Wolfenstein Raven Software дадоха в интервю пред гейм сйата VG247, в което  разказаха, че не смятат своята игра за поредният екшън на тема Втора Световна Война.

"Ядрото на играта е базирано върху бърз екшън, интуитивни битки и престрелки, в които ще изхабите много амуниции. Ако играта се погледне малко по-задълбочено ще видите, че това въобще не е шутър посветен на Втората Световна Война, дори не мислим, че това е игра, която може да се определи жанрово като "игра по Втората Световна Война". И в третата част на Индина Джоунс има нацисти, но това не го прави филм за Войната.

Смесването на технология с окултни магии ни даде огромно поле за работа. Вече не бяхме ограничени само до реалния свят, а можем да измисляме всевъзможни карти, оръжия и противници с единствения аргумент, че са забавни.  

Когато започнахме разработката  на играта си поставихме въпроса "Какво би станало, ако...?". Какво би станало, ако нацистите имаха неизчерпаем източник на енергия и ресурси или лазерни технологии, а  защо не и огромни нацистки брони? Беше готино да можем да мислим върху тези възможсности и да ги виждаме как те се реализират във Wofenshtein.", разказа криейтив-директорът на Raven Software.