В последно време цялата гейм индустрия е залята от стремеж към реализъм. Издатели и разработчици полагат неимоверни усилия, за да направят виртуалните ни изживявания все по-близки до реалността. Понякога това е добре, друг път не чак толкова. Вземете например Kinect - вместо да управлявате любимата си конзола на дивана, трябва непрекъснато да ръкомахате във въздуха.

Не по-назад остава и Shift 2: Unleashed. Вместо да летите безгрижно с над 200 километра по всяка една повърхност и да решавате всичките си проблеми с натискането единствено на клавиша R, сега трябва да мислите за спирачен път, влизане в завоя и контакт с останалите коли. Точно това обаче е идеята на Electronic Arts и Slightly Mad Studios, които са поели на кръстоносен поход, за да наложат новата си игра като върха в автомобилните симулации.

Докато предната игра все пак се казваше NFS: Shift, тази вече пропуска трите заветни буквички и се нарича само Shift 2: Unleashed. Това отразява намерението на ЕА да превърне Shift в самостоятелна поредица, развиваща се паралелно с Need for Speed.

Макар да имаше претенции за реализъм, NFS: Shift бе в пъти по-аркадна от утвърдените имена като Forza Motorsport 3 или новата Gran Tursimo 5. Този път поне на теория Shift 2: Unleashed се опитва да бъде много по-реалистично изглеждаща, като се започне от новата камера, та се стигне до поведението на колите. Както преди, играта започва с тестова обиколка, която ще покаже възможностите ви към момента и ще ви предложи оптималните настройки на автомобила.

Най-важната характеристика на играта в нейния стремеж към реализъм е т.нар Driver's View изглед, позициониран директно над каската на водача. За повечето геймъри, които са свикнали да управляват самата кола, а не шофьора, това може да се стори доста чуждо. Истината е, че когато свикнете, новата перспектива се оказва уникална. Усещането безспорно е като че ли сте в кабината на автомобила.

Няма съмнение, че пренасянето на играча непосредствено в епицентъра на събитията е издържано от естетическа гледна точка. Въпросът е дали това реално помага на геймплея. Между виртуалната ви глава и вашите реални рефлекси има известно разминаване, което всъщност не само, че не помага на геймплея, а дори пречи, съобщава pcmania.bg.

Най-големият проблем на Shift 2: Unleashed лежи извън състезателното трасе. Той е свързан с нейната идентичност и с това какво всъщност се стремят да направят създателите и издателите на играта. Знае се само, че EA има големи амбиции за Shift и ако успее да ги осъществи, може и да превърне новата поредица в лидер сред симулационните рейсъри. Но каква ли ще бъде цената, която ще трябва да плати...