И този телевизионен сезон ще се развихри война за зрители. По традиция телевизиите правят анкети по гледаемост и винаги излиза, че техните продукции са най-гледани. Ето какво твърдят от Нова телевизия дни преди старта на едно от най-зрелищните риалитита у нас:

"Без да претендира за представителност, анкетата обхваща 1480 души, които са разпределени както следва: 42% от запитаните са жители на гр. София, 26% са от големи градове, 28 % са от малки градове и 4% са от селата

Според резултатите от анкетата, VIP Brother се гледа най-много от хора между  25 и 34 г -  31%, следвани от възрастовата група 35 -44 г - 25%, а най-ниска е гледаемостта сред лицата под 15 г - 2% и хората над 65-годишна възраст - 3%. Жените са по-лоялна аудитория на предаването - 57% срещу 43% за мъжете. Показателен е факта, че сред феновете на шоуто най-многобройни са хората с висше образование - 72%, а 24% от зрителите са със средно образование.

Според запитаните, VIP Brother се е превърнал в институция за риалити телевизия в България и безспорно е едно от най-гледаните предавания в българския ефир.

Най-голям интерес предизвиква забавната страна на шоуто - 46% са посочили чистото забавление като основна причина да следят предаването, а за следващата най-масова група от 32% VIP Brother е интересен заради отношенията и силните емоции вътре в Къщата. 17% от зрителите са лоялни към шоуто заради постоянните изненадващи обрати и провокации, които Големият брат постоянно предизвиква. Анкетираните смятат, че VIP Brother няма аналог в българския ефир, затова най-големите фенове на шоуто освен него гледат новини и актуални програми, а от останалите формати предпочитат музикалните предавания “Като две капки вода”  и “Х Factor”. Основният конкурент на VIP Brother “Фермата” все още не е успял да спечели сърцата на запитаните и едва 6%  го посочват като риалити алтернатива за телевизионно забавление.

От всички съквартиранти, минали през Къщата до момента най-запомнящи, според запитаните са Евгени Минчев, следвани от Преслава и Азис. Дует “Ритон”, Кичка Бодурова и Фънки са сред останалите любимци на публиката. Показателен е факта, че сред посочените любими лица намират място и най-колоритните участници в изданията на Big Brother - Здравко, Зара, Нед и Елена са се превърнали във “випове” за зрителите, заради интересното им присъствие в Къщата.

Интересни и противоречиви характери, силни емоции, много забавление и изненадващи обрати са рецептата, която превръща VIP Brother във феномен според запитаните. Продуцентите на предаването обещават, че за юбилейното издание на VIP Brother на 10, всички тези елементи ще бъдат по 10. Какво ни очаква този сезон предстои да видим на 11 септември, точно в 20 часа.