Миналото винаги е по-привлекателно и романтично. При автомобилните реклами не е по-различно. През годините сме ставали свидетели на много находчиви, смешни и откровено гениални автомобилни реклами, които смятаме, че е редно да припомним. Носталгичното ни пътуване се връща 30 години назад, когато нямаше толкова ефекти, но всичко беше някак си по-истинско. Колите също.
Източник: Vauxhall
Vauxhall Cavalier
Помните ли тази кола? Ако името не ви е никак познато, не се притеснявайте. Това е добре познатата ни Opel Vectra, която във Великобритания се продаваше под друго име. В днешно време е съвсем нормално и често срещано явление леките коли да се предлагат с 4х4 система за задвижване на четирите колела, но тогава не беше така. "Паякът" го е разбрал по трудния начин. Интересното е, че за да промотират своя автомобил от Vauxhall използват модел на конкурентна компания. Камионът На снимката е Ford Cargo, без емблеми, разбира се.
Източник: Peugeot
Peugeot 205 GTi
Началото на 90-те е времето на хотхечовете - компактните, практични автомобили, които могат да бъдат единственият семеен автомобил и да бъдат забавни и приятни за каране в същото време. Peugeot 205 GTi е точно такъв автомобил, а с тази реклама французите се заиграват с фразата "Вълк в овча кожа", като определят най-мощната версия на своя мъник, като "Вълк във вълча кожа". През 1991 г. Peugeot 205 GTi с 1.9-литров двигател и мощност 115 к.с. струва малко под 13 000 паунда, което в днешни пари е около 28 500 паунда.
Източник: TVR
TVR S3C
Трябва да признаем, че TVR S3C далеч не е от автомобилите, за които се сещаме, но тази реклама си струва. Не просто заглавието е силно, но и първото изречение, което гласи "TVR S3C прокарва фина линия между самоувереността и арогантността със същия уверен замах, който демонстрира по виещи се планински отсечки и бързи завои по главни пътища."
Източник: Saab
Saab 9000
Saab винаги са обичали да експлоатират миналото си на производител на самолети и самолетни двигатели. С тази реклама те представят своя модел 9000 като ракета, която предстои да бъде изстреляна. Странното е, че ракетите не са известни със своя луксозен интериор, а това е основният коз на Saab 9000.
Източник: Ford
Ford Escort Cabriolet
Нямаме спомен Ford Escort Cabriolet някога да ни е изглеждал толкова изкушаващо. Тази реклама обаче го превръща именно в обект на желания. Може би заради слогана "Лош и без покрив", като английската дума за "без покрив" напомня на "ruthless", която значи "безскрупулен". Или пък заради оптичния RS пакет, с който е оборудвана колата на снимката. Добро напомняне е, че електрическият мек сгъваем покрив на Escort Cabriolet се отваря и затваря за 8 секунди, което е впечатляващо за 1991 г. Жалкото е, че за 8 секунди колата не може да вдигне 100 км/ч, но това е друга тема.
Източник: Volvo
Volvo 480 Turbo
Моделът 480 e първото Volvo с предно предаване и единственият в историята на шведската компания, който разполага с прибиращи се в предния капак фарове. Колкото до рекламата, тя е доста находчива и ни внушава, че колата е безопасна и комфортна през зимата, а през лятото оживява, благодарение на своя турбокомпресор. "Радвам се, че съм във Volvo".
Източник: Mercedes
Mercedes-Benz 190
Това е реклама не толкова на модела 190, колкото на набора от модификации, които Mercedes-Benz предлага за модела и нарича с името Sportline. Става въпрос за различни настройки на окачването, по-директно управление, по-широки джанти и т.н. Дори скоростната кутия била адаптирана според нуждите на съответния пазар. Това се казва отдаденост. Именно с пакета Sportline на пазара се заформя нов тренд за предлагането на заводски спортни пакети, които вече почти всички производители предлагат.
Източник: Alfa Romeo
Alfa Romeo 164
Alfa Romeo 164 e носител на титлата "Представителен автомобил на годината" от британското автомобилно списание What Car? Оттам е вдъхновена и рекламата на модела, който мнозина определят като един от най-стилните седани с четири врати от 90-те. Платформата на Alfa Romeo 164 e идентична с тази на Saab 9000, Fiat Croma и Lancia Thema. Всички четири автомобила са застрашени от изчезване и рядко могат да бъдат видени по улицата в наши дни.
Източник: Jaguar
Jaguar XJ6
Тази реклама на Jaguar XJ6 3.2 e интересна с това, че е изградена върху серия от цитати, "написани от хора с огромен опит, на които им се плаща, за да бъдат напълно обективни...автомобилните журналисти". Изглежда през 90-те от Jaguar са вярвали, че няма по-голяма реклама от това, което другите са казали за теб.
Източник: Honda
Honda Accord Aerodeck
Aerodeck е едно от най-добрите имена, което някога е стояло на задния капак на комби модел. "Мобилен телефон? С товарно пространство с обем 1830 литра, зад гърба ви има достатъчно място, за да превърнете почти всеки телефон в мобилен." В последните 30 години много неща са се променили - Honda Accord вече не се предлага в Англия, където се е появила тази реклама, повечето хора предпочитат SUV модели вместо комбита, а телефонните кабинки отдавна не се използват.
Очаквайте втората част от най-интересните реклами от 90-те с нови 10 модела.