Изминаха повече от пет години от момента, в който Mercedes-AMG използваха автомобилното изложение във Франкфурт, за да представят своя впечатляващ спортен прототип Project One. През юни миналата година на бял свят се появи и серийната версия, в чието име вече не съществуваше думата Project, а сега вече сме изправени пред момента, в който германската компания започва да изпълнява първите поръчки.

Снимка 602739

Източник: Mercedes

Първата машина, която е част от лимитирана серия, е вече готова и бе показана от Mercedes-AMG със скромен като съдържание пост в социалните медии, състоящ се от три снимки.

Колата е с германски регистрационни табели, които сами по себе си не са обикновени, защото гласят ON1. Дебютната машина е почти изцяло черна със зелени акценти от разцветката на малайзийската компания Petronas, която е главен спонсор на отбора на Mercedes във Формула 1. Акцент по купето са и множество трилъчеви звезди в задната част на колата, червен въздухозаборник на покрива, както и бял надпис AMG на предната решетка, пише автомобилното издание Motor1.

Може би най-важното, което трябва да се каже за специалния модел е, че той е истинска състезателна машина за улицата, както и най-бързата улична кола на пистите Нюрбургринг, Хокенхайм и Ред Бул Ринг. Mercedes-AMG One ще произведе само 275 бройки, като всяка от тях ще бъде сглобена ръчно.

Кой е собственикът на първият произведен автомобил засега остава неясно, но се знае, че трима бивши и настоящи пилоти във Формула 1 ще бъдат част от щастливците - Люис Хамилтън, Нико Розберг и Дейвид Култард.

Нещо повече - през септември 2017 г. британското издание The Sun писа, че седемкратният световен шампион Люис Хамилтън е заявил желанието си да купи не една, а две коли от модела, възнамерявайки да подари едната на баща си. Според непотвърдена информация част от звездните клиенти на One са и актьорът Марк Уолбърг, както и румънският милиардер и бивш тенисист Йон Цириак.

Снимка 602740

Източник: Mercedes

Сложното хибридно задвижване на Mercedes-AMG One се състои от компактен 1.6-литров V6 турбо двигател и четири електромотора, които са собствено производство на германската компания. Системата е толкова сложна, че е било необходимо създаването на изцяло нов завод, като всяка от машините преминава през 16 станции за сглобяване и тестване в процеса по производството си.

Припомняме, че хибридната система разполага с обща мощност от 1063 к.с., които позволяват ускорение до 200 км/ч за 7 секунди, до 300 км/ч за 15.6 секунди, както и развиването на максимална скорост от 352 км/ч.

Mercedes-AMG One със сигурност е една от най-впечатляващите коли на нашето време. За съжаление, до този момент пътят на автомобила не е никак гладък и безпроблемен. Постигането на Евро 6 нормите за екология на V6 двигателя с вътрешно горене бе едно от големите предизвикателства пред немските инженери, защото въпреки малкия си работен обем, двигателят, който е вдъхновен силно от агрегатите във Формула 1, разполага с цели 566 к.с. и развива максималните 11 000 об/мин.

Интересен факт е, че същият трябва да преминава през основен ремонт на всеки 50 000 километра - според официалните предписания на производителя. Но това едва ли би било голям проблем, тъй като се съмняваме, че много от автомобилите от модела ще бъдат карани ежедневно.