Има една поговорка, че когато нещо работи, по-добре е да не го променяш. За Volkswagen моделът Golf работи от няколко десетилетия. И те не го променят особено с всяко следващо ново поколение. И това е съвсем в стила на германците. Сега обаче, след като станахме свидетели на премиерата на новата осма интерпретация на култовия хечбек, е време да проверим дали има промени и какви точно са те.

Снимка 449692

Източник: Volkswagen/Edit by Lifestyle.bg

На пръв поглед новият Golf заслужава да бъде наречен фейслифт, а не изцяло нов модел, като какъвто създателите му го определят. Фейслифт версиите обикновено се пускат на пазара в средата на жизнения цикъл на всеки модел и, най-общо казано, представляват освежени (в дизайнерско и технологично отношение) варианти на съществуващия автомобил.

Именно в такъв дух са и модификациите в Golf VIII, които са концентрирани в най-видимите елементи на колата. Когато сложим снимка на предишния до новия модел, мигновено става ясно колко всъщност си приличат двете коли.

Снимка 449695

Източник: Volkswagen/Edit by Lifestyle.bg

Отпред промените са ограничени до бронята, фаровете и решетката. Новият модел е получил и новото лого на Volkswagen, което е двуизмерно и с по-тънки линии. Истинска революция, нали? Всичко това кара новият Golf да изглежда намръщен, а не както досега - учуден.

С изключение на видимите промени по фаровете и стоповете, както и добавянето на няколко допълнителни дизайнерски щрихи по купето, профилът на новия Golf е почти идентичен с този на неговия предшественик.

Същото може да се каже и за задната част, където са внесени минимални промени, които могат да бъдат лесно пропуснати, ако не внимаваме достатъчно.

Снимка 449693

Източник: Volkswagen/Edit by Lifestyle.bg

Встрани от външния вид, новият модел е получил много технически нововъведения, които не се виждат на снимките. Едно от тях е добавянето на двe plug-in хибридни версии в гамата, които ще разполагат съответно с 200 и 240 к.с. Клиентите ще могат да изберат и друга, по-"мека" 48-волтова хибридна версия, наречена еTSI, както и 12-волтов хибриден вариант с турбодизелов двигател.

Изцяло електрическата версия е-Golf отпада от плановете на Volkswagen, за да се отвори място в гамата на компанията за компактния електрически хечбек ID.3.

Снимка 449694

Източник: Volkswagen/Edit by Lifestyle.bg

Като заключение, ако някой смята, че дребните визуални промени спрямо предишното поколение ще спрат хората да си купуват новия Golf, сбъркал е. Моделът има огромна фенска база, като от 1974 г. (когато на пазара излиза неговото първо поколение) до днес са продадени над 35 милиона бройки.