Ineos добавя четвърти модел в гамата си от луксозни и способни  автомобили. Той се казва Fusilier и е позициониран под култовия Grenadier в гамата на компанията. Продажбите на новия модел ще започнат през 2027 г., а духът на класическия Land Rover Defender е запазен и тук, пише автомобилното издание Caranddriver.

Новият Ineos Fusilier ще се предлага както като електромобил, така и като plug-in хибрид с бензинов двигател и два електромотора. Подробна информация за новия модел на този етап липсва, но ако съдим по първите снимки, Fusilier следва дизайнерския език на ръбатия Grenadier, който от своя страна е вдъхновен от оригиналния Land Rover Defender.

Снимка 655051

Източник: Ineos

Все пак дизайнерите са поработили върху аеродинамичността, като предницата е по-мека, а ъгълът на челното стъкло е по-малък. От Ineos казват още, че серийната версия ще разполага с активни елементи в предната решетка за оптимално охлаждане на двигателя и подобрена аеродинамика.

С дължината си от 4.52 метра, Fusilier е по-къс от Grenadier с 33 сантиметра. За разлика от по-големия си събрат, Fusilier няма да използва отделно от купето шаси, а вместо това ще бъде конструиран върху архитектура, която Ineos нарича "батериен скейтборд". На практика Fusilier ще бъде базиран на модерна самоносеща конструкция от стомана и алуминий, в чийто под ще бъде вградена батерията.

Снимка 655053

Източник: Ineos

Производството ще бъде поверено на независимия производител Magna в Австрия, където се произвеждат още автомобилите Mercedes G-Class, Jaguar I-Pace и Fisker Ocean. Припомняме, че в инженерно отношение Magna стои в основата и на Grenadier, който обаче се произвежда във Франция.

Ineos Fusilier на практика е електромобил с два електромотора - по един на двата моста. От компанията планират предлагането и на хибрид, който добавя към това компактен бензинов двигател без директна връзка с колелата, който ще играе ролята на агрегат за ток.

Снимка 655049

Източник: Ineos

Информация за бензиновия мотор липсва, но се очаква той да бъде доставен от авторитетен европейски производител. Grenadier например ползва 6-цилиндрови двигатели на BMW. Батерията, от друга страна, ще бъде произведена в Унгария, като според вътрешни източници максималният пробег с едно зареждане ще достига 400 км (WLTP) или около 300-320 км в реални условия. Батерията в хибридния вариант се очаква да бъде малко по-малка от тази в изцяло електрическия Fusilier.

Снимка 655050

Източник: Ineos

От Ineos казват, че Fusilier ще бъде високопроходим, но по всичко изглежда, че новият модел е начин за компанията да привлече повече лайфстайл клиенти търсещи по-практичен и лесен за ползване джип. Едно от доказателствата за това е фактът, че Fusilier ще има конвенционално управление със стандартна кормилна рейка, за разлика от офроуд кормилната уредба на Grenadier.

Повече подробности очакваме, когато премиерата на Ineos Fusilier наближи.