Отдавна се говори, че освен върху развитието на социалната мрежа, във Facebook се трудят и по разработването на различни технологични джаджи, които обаче още не са стигнали до пазара.

Facebook и за какво ще ни служи смартчасовникът на компанията

Какво ще можем да правим с часовника на Facebook

Излиза следващото лято на цена от 400 долара

Първо се заговори за очила с виртуална реалност, а наскоро разбрахме, че компанията ще ни изненада през следващата година със свой умен часовник. Преди него обаче, ентусиастите ще мога да се сдобият с очила, рожба на колаборация с Ray-Ban.

Продажбата им започна от вчера, 9 септември, и със сигурност ще има както доволни, така и разочаровани. Бързаме да уточним - това, което различава тези очила от обикновените модели на марката, е вградената камера, с която записваме видео и да правим снимки.

Тя е с два сензора по 5MP, но качеството е далеч по-добро от всичко, което си представяме, когато чуем тези параметри. Има и вградена памет за 500 снимки, а зареждането става от самия калъф чрез USB-C.

Да, няма виртуална реалност, която се проектира пред очите ни, но и тази идея ни харесва. Очилата се свързват с приложението Facebook View чрез Wi-Fi, което позволява да споделяме записаните кадри или пък да ги редактираме, преди да ги качим в социалните мрежи.

Друга приятна функция е гласовият контрол, с който стартираме записа на видео или правим снимка дори ръцете ни да са заети. Върху рамката има и физически бутон, с който да изпълним същите действия, предава The Verge.

Получаваме и два вградени високоговорителя, на които можем да си пускаме музика от телефона чрез Bluetooth, и всички наоколо да се чудят какво и откъде свири...

Със сигурност за мнозина е голямо предимство и фактът, че тези умни очила изглеждат точно като останалите на Ray-Ban. Е, цената им е малко по-различна - 299 долара, което ги нарежда сред джаджите, които не сме сигурни, че ни трябват, но някак искаме да имаме.

Предлагат се и в няколко различни цвята и форми, сред които със сигурност ще намерим най-подходящите. А и има едно малко издайниче - малък светлинен индикатор за нивото на батерията, който показва и кога записваме видео. 

В момента Ray-Ban Stories са пряк конкурент на Spectacles на Snapchat. И със сигурност ако този тип смарт устройства покрият очакванията на създателите си, в следващите години ще видим подобрени версии с нови функции. А от Facebook са категорични, че очилата им ще имат добавена реалност - въпросът е само кога.