Италианската модна къща Versace ще реализира плановете си да стъпи отново на японския пазар тази година, въпреки икономическия срив в страната, заради природните катаклизми. Това заяви главният изпълнителен директор Джан Дажокомо Ферарис пред агенция Ройтерс.

Versace има намерение да открие 4 магазина в Япония след септември. Модната къща се изтегли от Япония през 2009 г., което бе част от плана за съкращаване на разходите.

"Аз вярвам във възстановяването на Япония и мисля, че моментът е перфектен за експанзия на японския пазар”, подчерта Ферарис.

Финансовите резултати на компанията за 2010 година са надхвърлили очакванията на фамилия Версаче. Затова Ферарис и Versace ще отстояват целта си и тази година модната къща ще излезе на оперативна печелба.

Ферарис отрече фамилията да планира продажба на бизнеса. Той призна, че към модния гигант се проявява интерес от потенциални купувачи, но фамилията иска компанията да остане независима в дългосрочен план.

„В момента компанията почти няма дългове, финансово здрава е и собствениците й не искат да продават”, категоричен бе шефът на Versace.

Анализаторите очакват нова вълна от сливания и придобивания в луксозната индустрия след като френският гигант LVMH  купи италианската ювелирна къща Bulgari за 3.4 млрд. евро.

Основателят на модна къща Versace, гениалният дизайнер Джани Версаче, бе убит в Маями през 1997 и през 2004 г. компанията беше близо до банкрута. Основният дял в момента е собственост на дъщерята на Донатела Версаче – Алегра, а другата половина е собственост на Донатела и брат й Санто.

Ферарис стана изпълнителен директор през 2009, идвайки от Jil Sander. Според него 2011  ще бъде преломната година за бизнеса. Според него Versace има финансова мощ да расте след като свали миналата година дълга си до 30.5 млн. евро от 80 млн. евро в края на 2009.
Целта на Versace е да реализира приходи от над 300 млн. евро през 2011 г. и да отчете ръст от около 9.1 %, колкото е за 2010 г.

Приходите за 2010 г. от 292.3 млн. евро надхвърлят планираните. Отчита се оперативна печалба от 22.3 млн. евро, което е сериозен успех, сравнено със загубата от 2.4 млн. през 2009.

Неотдавна групата обяви, че изкупува обратно лиценза за Versus от Swinger International, за да може успешно да се конкурира с марки като Miu Miu на Prada и D&G на Dolce&Gabbana.