Испанецът Маноло Бланик може да е благодарен на "Сексът и градът" за успеха си. Обувките му добиха световна популярност и култов статус, благодарение на героинята на сериала Кари Брадшоу.

Въпреки това над 20 години Manolo Blahnik не продават в Китай.

А причината е, че дизайнерът няма право да продава под собственото си име, защото на местния пазар вече съществува търговската марка Manolo & Blahnik, която произвежда и продава... луксозни обувки.

След години съдебни битки на 19 юли от централата на Manolo Blahnik в Лондон съобщиха, че най-после са спечелили делото във Върховния народен съд на Китай. Така след 22 години моделите му ще могат да се продават на един от най-големите потребителски пазари в света.

"Това е голяма победа за чичо ми, семейството ни и екипа ни", коментира пред Financial Times Кристина Бланик, която е племенница на Маноло и главен изпълнителен директор на компанията.

Тя обаче уточнява, че няма "да се засилим с ракета към Китай, а ще вървим натам внимателно"- официално Manolo Blahnik ще стъпят на китайския пазар през 2023 г.

Manolo Blahnik, Birkenstocks и необичайната колаборация между две легендарни марки за обувки

Легендарният Manolo Blahnik с необичайна колаборация

Легендарният дизайнер и една колекция от чехли

От ВВС поясняват и причината за толкова дълго неуредения спор - китайското законодателство следва "правилото на първия" що се отнася до търговските марки. Manolo & Blahnik на китаеца Фанг Юджу е регистрирана през 1999 г., докато оригиналната компания Manolo Blahnik се опитват да влязат на местния пазар през 2000 г.