Шведската компания за дрехи H&M се раздели с няколко от своите знакови звезди, но не по свое желание. Причината е в расистка реклама на дреха, появила се на сайта на марката.
Става въпрос за момче от афроамерикански произход, облечено в зелен суитшърт с надпис "Coolest monkey in the jungle" (най-готината маймуна в джунглата). Един от първите, които реагира, беше и едно от най-големите рекламни лица на H&M - The Weeknd.
Изпълнителят на "Starboy" сподели в Twitter снимка на модела от сайта.
woke up this morning shocked and embarrassed by this photo. i’m deeply offended and will not be working with @hm anymore... pic.twitter.com/P3023iYzAb
— The Weeknd (@theweeknd) 8 януари 2018 г.
The Weeknd написа, че е шокиран и смутен от тази снимка, както и че повече няма да работи с H&M.
Друг изпълнител, който обяви, че прекратява взаимоотношенията си с бранда, беше рапърът G-Eazy. Той също сподели в социалните мрежи, че прекратява колаборацията си с тях.
Това се случва, въпреки че през април имаше планирана съвместна линия дрехи между модната марка и G-Eazy.
Леброн Джеймс също не остана безучастен и укори H&M.
Леброн Джеймс срещу расизма
"Защото цветът на кожата, расата или това кой си нямат никакво значение"
Баскетболистът сподели снимка на момчето, но с надпис "King of the world". Към поста Джеймс допълни, че афроамериканците винаги трябва да работят много по-усилено в това да докажат на хората, че расизмът е грешка и не бива да се толерира.
От H&M побързаха да се извинят за рекламата и че съжаляват за заснемането на кадъра, както и за пускането му в сайта.