Шведската компания за дрехи H&M се раздели с няколко от своите знакови звезди, но не по свое желание. Причината е в расистка реклама на дреха, появила се на сайта на марката. 

Става въпрос за момче от афроамерикански произход, облечено в зелен суитшърт с надпис "Coolest monkey in the jungle" (най-готината маймуна в джунглата). Един от първите, които реагира, беше и едно от най-големите рекламни лица на H&M - The Weeknd.

Изпълнителят на "Starboy" сподели в Twitter снимка на модела от сайта. 

The Weeknd написа, че е шокиран и смутен от тази снимка, както и че повече няма да работи с H&M.

Друг изпълнител, който обяви, че прекратява взаимоотношенията си с бранда, беше рапърът G-Eazy. Той също сподели в социалните мрежи, че прекратява колаборацията си с тях.

Това се случва, въпреки че през април имаше планирана съвместна линия дрехи  между модната марка и G-Eazy.

Леброн Джеймс също не остана безучастен и укори H&M. 

Леброн Джеймс срещу расизма

Леброн Джеймс срещу расизма

"Защото цветът на кожата, расата или това кой си нямат никакво значение"

Баскетболистът сподели снимка на момчето, но с надпис "King of the world". Към поста Джеймс допълни, че афроамериканците винаги трябва да работят много по-усилено в това да докажат на хората, че расизмът е грешка и не бива да се толерира. 

От H&M побързаха да се извинят за рекламата и че съжаляват за заснемането на кадъра, както и за пускането му в сайта.