BMW Motorrad показа обновените си шосейни мотоциклети от серия „К". Трите нови мотора К1300 R, K1300 S и K 1300 GT са продължители на успешния за марката модел.
Като цяло дизайнът не е претърпял драстични промени, като изключим леко пипнатите странични панели и опашката.

Най-мощният и бързият от троицата е гордостта на баварците - K 1300 S. Както сами може да се досетите, той ще замени K 1200 S, като освен кубатурата, закодирана в името му, е нараснала и мощността. Сега вече "S"-ката респектира с нейните 175 к.с., които се достигат при 9250 об/мин.

Максималният въртящ момент от 140 Нм стига върха си на 1000 оборота по-малко. Завидно е, че новият двигател поддържа близка до максималната си тяга в диапазона от 2000 до 8000 об/мин. Зареден, 1300 S тежи 254 кг.

Иновативното предно окачване Duolever и еднораменното задно, познати ни от К серията до момента, са подобрени и е снижен центърът на тежестта.
Вградена е и втора генерация на системата за електронна настройка на окачването (ESA), работеща паралелно с тракшън контрол, АSC система и ABS.

Отработените газове също се контролират електронно чрез трипътен катализатор, интегриран в новия ауспух. Разцветките за S-модела са бежов металик и огненооранжев металик, съчетан със светлосиво. Рамката и капаците на двигателя са в асфалтова перла.

Първите бройки на машината се очакват през март 2009 г., но цените не са посочени.
Голият байк на BMW - K 1300 R, също се появява на сцената, по-голям, по-мощен и по-устремен. С мощност от 173 к.с. на маса от 243 кг - зареден, уличният боец ще прави впечатление не само с вида си, но и с качествата си.

Максималният му въртящ момент се достига с 1000 оборота по-рано и е с 10 Нм повече в сравнение с предшественика му. Той възлиза на 140 Нм между 2000 и 8000 об/мин.

Шасито и окачването му са получили същите подобрения като S-модела. С подобни качества се очаква култовият Suzuki B-King да има нов съперник за короната на пътя.
Новата R-ка ще се лансира в началото на 2009 г.

Speed-Press