Три от най-успешните български ъндърграунд организации - Renesanz, H.M.S.U. и Overload, обединяват сили за незабравимо посрещане на новата година.

Гост-диджеи в новогодишната нощ бяха немецът Swen Weber - нашумял като най-новото откритие на John Acquaviva и автор на световния мегахит „First Stroke", полякът Tomash Gee - един от най-търсените напоследък хард-техно продуценти и собственик на лейбъла Methadon, и англичанинът Klute - издаващ продукцията си за култовия лейбъл Metalheadz, зад който седи самият Goldie.

Предлагаме ви интервю с Tom Withers, по-известен като Klute.

Хей, Том. Поздрави от България. Много сме щастливи, че ще посрещнеш Нова година с нас. Това е добър повод да ни разкажеш малко за себе си.
Като за начало - какво значи "Klute"? Как избра професионалния си псевдоним?
Klute е името на известен филм от 70-те години с участието на Джейн Фонда. Винаги съм харесвал това име.

Кога и как "влезe" в drum and bass сцената?
Това бе естествено развитие от techno/rave интересите ми през 90-те, които се развиха в посока Jungle и след това drum'n'bass.

Ти си от доста години в това движение. Можеш ли да ми кажеш повече за развитието на drum'n'bass-а през годините и къде е тази музика в момента?
Бе дълго пътуване. За мен drum'n'bass-a започна с jungle музиката през 1991/92 г., а през късните 1993/94г. хората започнаха да използват термина "intelligent jungle" и точно в този момент се появи и терминът d&b /drum'n'bass/ за по-сериозните изчистени (stripped down sounds) звуци, които се появиха.

През 1995 г. започнаха бавно да се насочват напред, да се трансформират и оплитат и се превърнаха в разнообразни комбинации от звук, променящ се изключително много на всеки няколко години.

Мисля, че развитието се забави през 2000 г. и drum'n'bass-а се превърна във "формула". В момента смятам, че тази музика се чуди какво да прави със самата себе си. Сцената е в преходен период.

Кажи ни повече за новия ти албум. Не е изцяло drum'n'bass. Бях изненадана от този минимал техно звук.
Към последните ми 3 албума винаги добавям втори диск с non-d'n'b музика, защото имам нужда да изразя музикалните си виждания извън drum'n'bass дисциплината. Винаги съм харесвал техно, но обичам и други стилове.

Можете да прочетете цялото интервю тук.