Преди три години сгъваемият смартфон се разглеждаше като революционно устройство на фона на множеството сходни по вид и характеристики традиционни смартфони. 

Motorola Razr 3 и първото изтекло видео на сгъваемия смартфон

Ето как ще изглежда новият Motorola Razr 3

Значителни промени в дизайна

През 2022 г. обаче все по-често забелязваме хората да държат подобни устройства и по всичко личи, че тенденцията се усилва и тепърва ще се развива с още по-голяма скорост.

Това смята и ТМ Рох, президент на Samsung Electronics, според който сгъваемите смартфони вече са готови да се превърнат в масов продукт. 

Снимка 548007

Източник: Samsung

По официални данни корейската компания, която е безспорен лидер в новата ниша смартфони, през изминалата година е продала 10 милиона сгъваеми телефони, което е ръст с над 300% спрямо 2020 г. 

Сама по себе си тази статистика е достатъчно убедителен аргумент за тезата на Рох, особено като вземем предвид охлаждането на глобалния пазар на електроника през последната година. 

По данни на IDC корейската компания държи цели 84% от пазара на сгъваемите смартфони, а по данни на Samsung 70% от продадените устройства са Galaxy Z Flip 3. 

Снимка 575518

Източник: Samsung

Според шефа на Samsung Electronics сгъваемите смартфони печелят популярност с това, че по-ефективно задоволяват и обединяват нуждите ни. 

В днешно време границите между дигиталния свят и физическия се преплитат, а работният ни режим се преплита с начините ни на забавление и разтоварване заради все по-широката дигитализация на всичко около нас. 

Така сгъваемите смартфони се превръщат в по-всеобхватен продукт за различни видове потребители. 

Samsung Galaxy Z Fold 3, Z Flip 3 и всичко за новите сгъваеми смартфони

Samsung Galaxy Z Fold 3 и Z Flip 3 - нова страница при сгъваемите смартфони

По-здрави, по-мощни и по-надеждни

Изявлението на Рох идва като покана към потребителите, които все още не са преминали към сгъваем телефон, докато Samsung подготвя Unpacked събитие за 10 август, на което ще видим най-новите сгъваеми модели на компанията.