Преди време разбирачите в индустрията предвиждаха, че няма да чакаме дълго, преди китайските производители на смартфони да изместят Apple и Samsung от Европа. Изглежда се оказаха доста прави.
Тази седмица маркетинг агенцията Canalys публикува наистина впечатляващи данни, които показват изключителен бум на китайските брандове на континента ни през 2018 г.
Източник: Canalys
Пазарният дял на Huawei и Xiaomi в Европа е нараснал респективно с 55.7% и 62% през миналата година. В същото време, дялът на Apple е отбелязал негативен ръст от -5.1%, а този на Samsung -1%.
Спадовете при водачите не ги изместват от първите им места на континента, като Samsung остава компанията с най-голям пазарен дял от 28.7%. Втори са Apple с 26%.
Huawei обаче упорито преследва второто място с цели 23.6%, а на четвъртото е Xiaomi с 6%. Данните не са изненада, защото 2018 г. бе година, в която китайските брандове показаха страхотни иновации на много приятни цени.
В същото време Apple и Samsung не направиха достатъчно, за да предложат атрактивни нови функции и продължиха да покачват цените на новите си флагмани.