Huawei e най-бързо развиващият се производител на смартфони в Китай през третото тримесечие, след като компанията пусна смартфон с изненадващо усъвършенстван чип, сочат данни на Counterpoint Research.
Този растеж тласка Huawei отново да бъде близо до петте най-големи производители на смартфони по пазарен дял в Китай.
Продажбите на смартфоните на китайския технологичен гигант в Китай нарастват с 37% на годишна база, според доклада на Counterpoint Research, публикуван в четвъртък.
Източник: Huawei
Компанията е завзела 12.9% пазарен дял през тримесечието спрямо 9.1% през същия период на миналата година.
Продажбите на Honor, най-големият производител на смартфони по пазарен дял, са нараснали само с три процента на годишна база, докато Vivo, Oppo и Applе отбелязват двуцифрен спад.
Huawei, някога най-големият производител на смартфони в света, претърпя огромен спад в пазарния си дял след редица санкции на САЩ, които започнаха през 2019 г. и отрязаха достъпа на компанията до ключови технологии, по-специално полупроводници.
Източник: GettyImages
Гигантът със седалище в Шенжен проектира свои собствени чипове под марката Kirin, които са произведени от тайванската фирма TSMC.
Но правилата на САЩ спряха TSMC да прави чипове за Huawei, която също не можа да се докопа до друга технология, необходима за поддръжка на 5G.
В резултат на това телефоните на Huawei загубиха блясъка си сред потребителите.
Източник: iStock
Но през септември Huawei пусна нов телефон, наречен Mate 60 Pro в Китай, оборудван с усъвършенстван седем-нанометров чип и 5G свързаност.
Това предизвика голям интерес сред китайските потребители, като през първите шест седмици от пускането на телефона Huawei е продала 1.6 милиона бройки, казва Counterpoint Research.
Huawei излиза като единственият реален съперник на Apple в сегмента на смартфони от висок клас в Китай и завръщането му може да постави нови предизвикателства пред Apple, казват анализатори преди CNBC.
Те също твърдят, че ако новият чип на Huawei бъде поставен в някои телефони от среден до по-нисък клас, компанията може да отнеме пазарен дял от други играчи и да се върне обратно в топ пет.