Изминалата седмица беше може би най-тежката за компанията на Марк Зукърбърг. Причината - появиха се данни за нечисти практики по време на изборите в САЩ. След като се оказа, че фирмата Cambridge Analytica съвсем свободно е събрала данни от над 50 милиона Facebook профила и по този начин е повлияла на демократичния процес, интернет буквално избухна срещу най-голямата социална мрежа в света.

В сряда, в рамките на само два часа, хаштагъгът #DeleteFacebook събра над 10 000 споделяния в Twitter и 40 000 до следващия ден. Мнозина изразиха гнева си срещу Facebook, като казаха, че аферата с Cambridge Analytica е преляла чашата и не искат да са част от платформата.

Пиърс Морган с унищожителен коментар за Марк Зукърбърг

Пиърс Морган с унищожителен коментар за Марк Зукърбърг

Водещият за скандала с Facebook

Браян Актън, бившият СЕО на WhatsApp - компания, която Facebook закупи през 2014 г., също каза, че е време да напуснем мрежата.

Марк Зукърбърг пък пропусна да се появи на обща за компанията среща, където се очакваше да бъде разстрелян с въпроси относно ситуацията. В сряда той пусна пост, в който призна грешката си, започвайки с твърдението, че компанията не заслужава потребителите си, при положение че не успява да им предостави правилна и адекватна услуга.

Акциите на компанията също поеха надолу и продължават да падат с около 1% на ден, сваляйки стойността на предприятието с десетки милиарди.

анкета

Бихте ли изтрили профила си във Facebook?

Виж резултати

Да 56.2%

Не 23.2%

Не, но ще премахна цялата си лична информация от него 20.7%

Над 3000 рекламодатели изпратиха запитвания към Facebook, обмисляйки също да преустановят или променят отношенията си с платформата.

Как да защитим данните си във Facebook

Как да защитим данните си във Facebook

И да ограничим правомощията на приложенията

Очакванията са, че Facebook действително ще загуби голямо количество потребители в следващите седмици и месеци, като потокът най-вероятно ще се насочи към Instagram - друга компания, която Facebook притежава. По всичко личи, че краят на Facebook като мрежата, която познаваме, не е далеч. Въпросът е какви мерки ще предприемат Зук и компания.