Печалби до 10 000 долара ще раздава Instagram на инфлуенсърите, които редовно качват Reels видеа и трупат гледания, съобщава 9To5Mac.
Това ще се случва под инициативата Reels Play, с която платформата цели да развие видео съдържанието си и по-специално краткия формат.
Така Instagram, която оперира под шапката на Meta (до скоро Facebook), смята да се противопостави на TikTok и да стимулира инфлуеснърите си, след като последната социална мрежа успя наскоро да достигне един милиард активни месечни потребители.
Източник: Instagram
Не са съвсем ясни обаче правилата на Reels Play, пише пък TechCrunch и дава пример с инфлуенсър с 50 000 последователи, на който Instagram плаща 1000 долара на месец, докато техни колеги с по-голяма аудитория печелят по около 600 долара.
Анонимен създател на съдържание в Instagram споделя с конкретика, че за милион и половина гледания на Reels клиповете му е получил точно 689.90 долара в рамките на месец.
Тези разлики в сумите обаче са нормални и очаквани, казват от Instagram, тъй като Reels Play все още е в процес на тестване и прецизиране, но е ясно, че максималната сума, която могат да очакват участниците в програмата е 10 000 долара месечно.
Източник: iStock
Голям проблем за печалбите на инфлуенсърите се оказват зачестилите и продължаващи с часове сривове в системите на Instagram и Meta като цяло.
Припомняме, че кратките Instagram Reels видеа представляват своеобразно копие на формата, който TikTok наложи и превърна в абсолютен хит. YouTube направиха същото като Instagram и пуснаха YouTube Shorts.
Засега инициативата Reels Play ще е активна само в САЩ и няма срок за появата й в други райони на кълбото, но това не означава, че един ден няма да стигне и до Европа.