163 хиляди последователя в Instagram - никак не е зле за едва няколко месеца от създаването на профила. Особено когато той е на една... пчела.

Bee_nfluencer e създаден от организацията Fondation de France и цели да привлече вниманието върху важността на пчелите за оцеляването на биоразнообразието, в това число и на човешкия род.

Правят го обаче не назидателно, а по доста забавен начин - една пчела е главен герой в профила и се отдава на дейности, с които се занимава всеки уважаващ себе си инфлуенсър.

Тя ходи на плаж, снима се сред природата, посещава туристически забележителности като Сакр Кьор и Лувъра в Париж, показва красивия интериор на дома си, наслаждава се на гурме ястия и си прави селфита.

Fondation de France се надяват, че популярността на профила ще привлече различни марки, които да си партнират с пчелата.

Събраните пари пък ще отиват в специален "пчелен" фонд, от който ще се финансират образователни кампании, възстановяване на хабитати, промяна в мисленето на фермерите към употребата на пестициди, виновни за измирането на пчелите, приемане на по-екологични земеделски практики.

От Fondation de France напомням, че 35 вида пчели са застрашени от изчезване. Само във Франция 30 % от пчелните колонии са унищожени само за година.