Краят на ноември е близо. Намаленията в този период от годината станаха традиционни и у нас през последните няколко години.
Отвсякъде ни заливат реклами за предстоящия "Черен петък" (Black Friday). Масови петъчни намаления организират от магазини за техника, уреди за дома, дрехи и аксесоари, козметика, детски играчки и много други.
Кампанията "Черен петък" доби голяма популярност у нас. Традицията иначе идва от САЩ. В деня, който се пада в петъка след Деня на благодарността се правят огромни отстъпки и хората се струпват в магазините, за да напазаруват изгодно подаръците за Коледа. Тази година акцията ще е на 25 ноември.
Източник: iStock
Американците чакат на тълпи пред моловете
Може ли шопингът в този ден да бъде ползотворен? Да, ще се улесните ако сте се постарали предварително да проучите къде ще са най-добрите отстъпки, направили сте си сметка на колко човека трябва да подарите подаръци, и знаете какви са техните интереси и желания.
Ако искате да сте сигурни, че няма да чакате по опашки и задръствания, може да пазарувате онлайн. За този ден търговците се подготвят с наличности и по-засилен интерес.
В България се случи един прецедент - румънска компания, която притежава два големи онлайн магазина е патентовала търговската марка Black Friday, включително и на български. Компанията е подала заявката си за патент още през 2014 г., но получила одобрение в началото на година.
Така че, не се чудете защо виждате най-различни термини, които описват традиционния петък на отстъпки по големите магазини у нас. Причината е тази, а дали намаленията вътре ще бъдат както подобава, независимо от точното название, предстои да разберем.
анкета
Ще се възползвате ли от отстъпките на Black Friday?
Да 24.9%
Да, но ще пазарувам само онлайн 24.0%
Не, ще чакам Коледните намаления 22.0%
Не 29.2%