Ако бъдем честни, никой от нас като дете не е мечтал за Kia. Детската фантазия винаги залита по марки, които впоследствие за много от нас остават недостижими. Какво би била детска стая без постер на някое Lamborghini, Ferrari или Porsche?

СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ
Модификация:
1.0 T-GDI
Работен обем: 998 куб. см
Мощност: 120 к.с.
Въртящ момент: 172 Нм
Ускорение: 10.3 сек. до 100 км/ч
Максимална скорост: 184 км/ч
Среден разход: 5.0 л/100 км
Трансмисия: 6-скоростна механична
Базова цена: 26 994 лв.

С течение на годините обаче човек узрява и започва да мисли по-трезво. Започва де се вглежда в обема на багажника, в разхода на гориво, в практичността на бъдещия си автомобил.

Тогава се сеща за марки като Kia. Марки, които изминаха огромен път от скучни превозни средства, предпочитани основно за служебни автомобили, в достъпни модели с характер, атрактивен дизайн и доста екстри.

Kia Stonic е точно такъв автомобил. Не търсете в него дълбоки корени и история, защото името е изцяло ново и с него южнокорейската компания иска да стъпи убедително на пазара на компактни кросоувъри.

Предвиден е за младежи, които държат на външния вид и разумния разход повече, отколкото на всичко останало. И го получават.

Снимка 359243

Източник: KIA

РЕЦЕПТАТА

Stonic не е офроудър, не е спортист, не е красавец, може би дори няма да предизвика завист у околните, което за много хора е фактор. Със сигурност обаче Stonic е удобен. Удобен е, защото е компактен и може да бъде напъхан в по-малки паркоместа, особено ако е с камера за обратно виждане.

Удобен е, защото вътре има точно толкова място, колкото ви е необходимо. От друга страна пък е достатъчно малък, за да попречи на някой от по-"зелените" ни приятели да ни анатемоса, че в 80% от времето шофираме сам автомобил, който е по-голям от боксониера.

Снимка 359245

Източник: KIA

Така или иначе, Stonic в никакъв случай не е малък автомобил. Изглежда и се усеща като малко джипче, което е чудесно за четиридневни уикенди на четирима пасажери. В тази връзка, но и с известна доза шегаджийство, може да се разглежда и като 4х4, макар че задвижване на четирите колела не се предлагат от корейците.

Може би вече стана тривиално уточнението, че в повечето случаи 4х4 задвижването е по-скоро за личното спокойствие и самочувствие на собственика, отколкото на някаква обективна нужда.

Снимка 359242

Източник: KIA

Но едно от най-хубавите качества на Kia Stonic е балансът между сдържаност и интригуващ външен вид. Той е хубав, без да е крещящ, а това е страхотно попадение в един сегмент, в който производителите се опитват да компенсират липсата на функционалност с много лъскава пластмаса в интериора и с излишно напудрен външен вид.

Снимка 359241

Източник: KIA

УЛОВКАТА

Разбира се, има я и нея. Kia Stonic се предлага само с малки двигатели, които са икономични, но и маломощни. Тестовият автомобил беше оборудван с 3-цилиндров 1.0-литров турбо двигател с мощност 120 к.с. И това е най-мощният двигател, с който може да се поръча Stonic в България.

Най-добър е за: млади хора с любов към живота
По-добър е от: обикновена кола за същите пари
Липсва му: поооовече мощност
Не става за: офроуд излети

Въпреки че звучи доста скромно като показатели, двигателчето се справя доста добре в режими на доускорение, които са особено важни при изпреварване например.

Проблемът е, че е доста шумен при ниски обороти и не работи особено равномерно, което е класика при дебалансираните двигатели с три цилиндъра. И все пак, това е Stonic и той е предвиден за млади хора, нали?

Просто си пускаме по-силно музиката и проблемът е решен.

Снимка 359240

Източник: KIA

Идеята е да не приемаме недостатъците твърде лично и да се наслаждаваме на пътуването. Да се обърнем назад към колата си с усмивка, когато паркираме и да се възползваме от всички плюсове на модерното автомобилостроене. Нали?! Ето защо Stonic би бил чудесен приятел за всеки млад човек с именно такава нагласа.