Около три месеца след представянето на издължения A-Class Sedan в Китай, Mercedes стартира кампания по лансирането на стандартния модел, който ще се предлага на международните пазари.
Първият епизод се фокусира върху аеродинамичната ефективност на автомобила. Това е първата версия Sedan на A-Class до момента. Като такава, може да се гордее с коефициент на аеродинамична ефективност от 0.22, което е идентичен резултат с този на досегашния рекордьор CLA в неговата версия 180 CDI BlueEfficiency.
Твърдението, че новият A-Class Sedan е най-аеродинамичният сериен автомобил в света, е колкото вярно, толкова и не съвсем.
Официално, като такъв е обявен моделът Volkswagen XL1, който има коефициент от едва 0.19, но тук трябва да отбележим, че от него са произведени само 250 бройки, което го прави сериен автомобил, но само на хартия.
A-Class Sedan, от друга страна, ще се произвежда в далеч по-мащабна серия и ще се предлага на десетки пазари. Първите бройки ще излязат до края на тази година.
Източник: Mercedes
Едва ли е нужно да казваме, че инженерите на Mercedes са прекарали много време във въздушния тунел, за да постигнат впечатляващия резултат. Така например, около колелата са разположени специални малки елементи, които насочват въздушния поток около тях, предотвратявайки завихрянията.
Джантите също са специално проектирани за намаляване на аеродинамичното съпротивление, а зад радиаторната решетка има пластмасови отвори, които се затварят постепенно с увеличаването на скоростта, намалявайки притока на въздух до радиатора, когато той не е нужен. По този начин се намалява и аеродинамичното съпротивление в предната част на автомобила.
За да стане седанът възможно най-обтекаем, от Mercedes са използвали и нов начин за свързване на външните панели с фаровете. Освен това, цялото дъно на колата е гладко, което също спомага за възможно най-ниско съпротивление на въздушната струя.
Mercedes A-Class Sedan е дело на инженерния екип на Mercedes-Benz в Зинделфинген, Германия, където се намира и въздушният тунел на компанията. Автомобилът ще се произвежда в завода в Растат, който се намира на около 80 км оттам. Северноамериканските представители на модела ще се сглобяват в Агуаскалиентес, Мексико.
Автомобилът има същото междуосие от 2729 мм - като версията Hatchback, откъдето е заимствал и двигателната гама, системите за безопасност и останалите технологии.
Официалната премиера на колата се очаква да се състои през идните седмици.