Всички чуваме различно, защото всеки от нас има уникален слух. Този именно факт събира група от ентусиазирани учени, звукови инженери и дизайнери, които през 2015 г. основават Nura - компания, базирана в Мелбърн, Австралия.
Целта им - използвайки натрупаните си опит и знания за отоакустичната емисия, да създадат слушалки, които отчитат факта, че всеки от нас чува по свой уникален начин.
За момент спираме с приказките, защото това видео "говори" по-добре от нас.
Какво е Nuraphone
Nuraphone е иновативната технология, която настройва автоматично и еднократно звука на слушалките. И това е процес, който се случва за секунди, след като човек ги сложи на ушите си. Резулатът - уникален и персонализиран звук.
И понеже проектът и марката са нови, заради което им предстои да се състезават с големите гиганти на пазара, компанията Nura решава да нарече и продукта си Nuraphone - сащо както е името на технология, с която слушалките работят.
Източник: nuraphone.com
Слухов профил
Настройването на слушалките се извършва от специалното приложение за телефон Nuraphone App (налично съвсем скоро в App Store и Google Play). То изчислява и съзадва уникален слухов профил, който представя картина на това какво всъщност чувате.
Вашият слухов профил има цвят, чрез който бързо да го разпознаете. Той съдържа и цялата информация за относителната чувствителност на вашия слух към различните тонове.
Как работи Nuraphone
Nuraphone възпроизвежда поредица от тонове в ухото, в отговор на които то генерира много слаб звук, наречен отоакустична емисия. Именно нея измерва Nuraphone.
Отоакустичната емисия се създава в ушния охлюв и вибрира в тъпанчето на ухото, превръщайки го във "високоговорител", възпроизвеждащ звук, около 10 000 пъти по-нисък от първоначално подадения от Nuraphone.
Nuraphone използва изключително чувствителен микрофон, за да "чуе" вашата отоакустична емисия и да създаде точния ви профил. Без бутони или копчета. Всичко се случва автоматично и за около 60 секунди.
Стартирал първоначално като проект в платформата Kickstarter, днес Nuraphone набира все повече популярност. Компанията производител Nura е решила да използва и интересен маркетингов подход за представяне на своя продукт - като залага на безплатни демонстрации по целия свят.
Всички демонстрации са комуникирани през Facebook страницата на компанията като познатите ни от социалната мрежа събития. До края на месец октомври Nura са в Щатите, през ноември са в Европа (Лондон и Копенхаген), а през декемри щурмуват Австралия.
В крайна сметка за да се убеди, човек трябва да види, да пипне, а в случая - и да чуе. Nura са убедени в отличното качество на своя продукт и предоставят 30-дневен период, в който можете да тествате слушалките и да ги върнете, ако не сте доволни.