Всичко започва през 2003г., когато няколко приятели решават да си пуснат мустаци. Кампанията им бързо придобива световна популярност и започва да събира пари, които отиват за популяризиране на превенцията на рак на простатата.

От няколко години кампанията се провежда и в България, като целият месец е посветен на информационни кампании и безплатни прегледи.

Снимка 261517

Източник: GettyImages

Лице на кампанията е бил Джъстин Бийбър

Самата дума "МОvember" е комбинация от австралийската разговорна дума за мустак - "Mo" и месец ноември (November). Целта е да се привлече вниманието върху проблемите на мъжкото здраве и по-конкретно върху тежкото и типично мъжко заболяване - рак на простатата.

Ранното диагностициране и лечение на рака на простатната жлеза има съществено значение за прогнозата.

Снимка 261519

Източник: GettyImages

В рамките на кампанията се провежда свтовно "мустакато" първенство

Препоръчва се всички мъже над 50-годишна възраст да бъдат преглеждани веднъж годишно от лекар-специалист урологДанните показват, че всяка година в България има нови 1500 случая на рак на простатата. Проблемът е в късното му диагностициране.